Barba Zeme

E-komercija, mazumtirdzniecība, vairumtirdzniecība, kase – kā to visu efektīvi pārvaldīt?

Līdz ar straujo e-komercijas attīstību, tirdzniecības uzņēmumi izmanto arvien vairāk pārdošanas kanālus. Veikals, e-veikali, digitālie tirgus plači, kā piemēram, 220.lv un Amazon.com, izbraukuma tirdzniecība, vairumtirdzniecība, B2B sadarbība, kase, noliktava, grāmatvedība – kā to visu efektīvi pārvaldīt?                                          

Laba biznesa vadības sistēma patiesi var ievērojami atvieglot uzņēmuma dzīvi, sniedzot risinājumus dažādu platformu un funkciju apvienošanai un efektīvai pārvaldībai. 

Aicinām ieskatīties Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un “Excellent Latvia” organizētajā vebinārā, kurā stāstām par to, kā ar IT risinājumu palīdzību nodrošināt vairāku pārdošanas kanālu efektīvu pārvaldību un arī uzlabot klientu servisu. 

Vebinārā uzzināsiet vairāk arī par biznesa vadības sistēmu Standard Books un Standard ERP sniegtajām iespējām, kā arī par mobilo kases sistēmu Tiki-Taka PAY, kura reizē ir arī čeku printeris un maksājumu karšu terminālis. Arī tā ir integrēta Standard Books un Standard ERP uzņēmuma vadības sistēmās. 

Skatieties vebināra video: 

Jo vairāk pārdošanas kanālu, jo vairāk izaicinājumu

Kādreiz viss bija vienkārši – ja cilvēks kaut ko vēlējās pārdot, tad devās uz tirgus laukumu, izlika preci un gaidīja pircējus. Tagad, līdz ar plašākām tirdzniecības iespējam, dažādajiem pārdošanas kanāliem un arī prasībām attiecībā uz kases sistēmām un pirkumu čekiem, situācija kļuvusi daudz sarežģītāka. 

Vai jūsu uzņēmumā šīs situācijas mēdz būt izaicinājumi?

  • Ja klients piezvana uzņēmumam un interesējas par kādu preci, vai atbildētājs zinās, kas ir pieejams noliktavā?
  • Vai klients var vērsties jebkurā no jūsu veikaliem un uzzināt, vai viņu interesējošā prece ir pieejama nepieciešamajā daudzumā?
  • Ja klients telefonsarunā ar pārdevēju ir vienojies par īpašu cenu, vai, aizejot uz veikalu, pārdevējs par to zinās? Vai internetveikalā arī klients dabūs šo īpašo cenu?
  • Vai jūsu internetveikals atpazīst klientu, kam jānodrošina zemāka cena, kādas lojalitātes priekšrocības u.c.? Vai internetveikalā ir pieejama aktuālā informācija par preču atlikumu noliktavā?

Ja atbildes uz kādu no šiem jautājumiem ir “nē”, tad jums ir daudz iespēju uzlabot gan klientu servisu, gan pārdošanas efektivitāti.

Viss griežas ap noliktavas pārvaldību

Var teikt, ka tirdzniecībā gandrīz viss griežas ap noliktavas pārvaldību – kā preci sadalīt pa pārdošanas kanāliem, lai visus kanālus apmierinātu? Ja nepieciešams pārvaldīt katru pārdošanas kanālu atsevišķi, tas paņem ļoti daudz enerģijas un darbinieku laika. Ar biznesa vadības sistēmu to var paveikt daudz ērtāk un ātrāk, jo datu apmaiņa notiek automātiski.

Nav noslēpums, ka mazumtirdzniecībā nodrošināt precīzus noliktavas atlikumus un kontroli pār tiem ir diezgan sarežģīti. Tāpat ir sarežģīti, ja informācija par piedāvājumu klientam no viena pārdošanas kanāla uz citu ir nepeiciešams nosūtīt e-pastā, sazvanoties vai kā citādi cilvēkiem savstarpēji komunicējot. Tas var radīt daudz kļūdu un pārpratumu, šis tas var aizmirsties, un rezultātā cieš klientu serviss.

Līdzīgi arī ar finanšu pārvaldību, grāmatvedību, naudas plūsmu. Ja e-veikals nav integrēts ar grāmatvedību, tad naudas saņemšanas un preces nogādes process ir daudz ilgāks nekā tad, ja tas viss notiek savstarpēji integrētās sistēmās.

Ja jūsu uzņēmums ražo preces, tad svarīgi saprast, kādus materiālus iepirkt, cik daudz preču ir nepieciešams saražot, kad tās nepieciešamas, cik ilgs ir ražošanas process utt. Ja ražošana vai iepirkumi tiek plānota ar Excel tabulas palīdzību, bet grāmatvedis un e-veikals darbojas atsevišķi, tad datu apkopošana un analīze var būt ļoti sarežģīta.

Taču, par laimi, ir biznesa vadības sistēmas, kurām ir integrācijas iespējas ar citām platformām, kā piemēram, noliktavas pārvaldības sistēmu, ražošanu, e-veikalu, veikalu, grāmatvedību, kases sistēmu utt. Ja ražošana var saņemt pasūtījumu tajā brīdī, kad pārdevējs to apsolījis pircējam vai kad ienāk pasūtījums e-veikalā, tad ražošana vai pasūtījums piegādātājam var notikt uzreiz. Tiklīdz prece nonāk noliktavā, tā zina, ka ir pasūtījums, un nosūta to pircējam. 

Biznesa vadības sistēma ar integrācijas iespējām palīdz vienkāršot un arī automatizēt daudzus procesus, piereģistrēt īpašās cenas, piedāvājumus, atlaides. Tas šīs problēmas atrisina, jo cilvēkam, kurš pārdod, visa šī informācija ir pieejama sistēmā.

 

Integrēti pārdošanas kanāli – risinājums arī labam klientu servisam 

Vienādu klientu servisu un piedāvājumus visos kanālos var nodrošināt vienā sistēmā integrēti pārdošanas kanāli – centrālā biznesa vadības sistēma, kas sarunājas ar e-veikalu, kases sistēmu un citām platformām, ļaujot pārdevējiem strādāt gan pa tālruni vai e-pasta sistēmā, gan klātienē veikalos vai izbraukumos pie klientiem. 

Piemēram, strādājot ar digitālajiem tirgus plačiem jeb marketplace (Amazon, eBay, Etsy, 220.lv u.c.) – kā nodrošināsiet, ka jūsu preces ir pietiekamā daudzumā un noliktavu atlikumi ir zināmi? Kā varēsiet operatīvi atbildēt, vai pasūtījums ir izpildāms? Ja ir biznesa vadības sistēma, kas ļauj saintegrēties ar tirgus plačiem, tad tas būs daudz vienkāršāk īstenojams. Arī jūsu uzņēmums jutīsies daudz drošāk un būs elastīgāks, lai izmēģinātu dažādus pārdošanas kanālus.

B2B sadarbībā svarīga ir arī integrācija ar EDI jeb elektroniskās datu apmaiņas sistēmu, kas ļauj, piemēram, tādu lielo tirgotāju pasūtījumiem kā Narvesen, Rimi, Maxima u.tml. uzreiz nonākt jūsu uzņēmuma sistēmā. Lielie tirgotāji nesūtīs pasūtījumu Excel tabulā pa e-pastu. Katra sarunāšana ar cilvēku rada potenciālu rasties kļūdām, nobīdēm, pārpratumiem. Svarīgi, lai ir IT sistēmas, kas var sarunāties ar daudz mazāku kļūdu iespēju nekā cilvēki.

Ja sistēmas nav saintegrētas, ir grūti pārzināt, vai uzņēmums varēs lieltirgotāja pasūtījumu izpildīt – cik liels preču daudzums ir rezervēts e-veikalā, cik citiem pasūtītājiem, cik veikalos un cik daudz preču patiesībā šobrīd pieejams noliktavā.

 

Automatizēta biznesa datu analīze – nelaidiet garām biznesa iespējas

Katrā pārdošanas ciklā rodas ļoti vērtīga informācija. Ja tā netiek analizēta un izmantota, tad tas nozīmē palaist garām biznesa iespējas, mazāku izaugsmi nekā varētu būt.

Datu analīzē nāk talkā biznesa inteliģence jeb atskaišu rīki, lai varētu analizēt datus no dažādām sistēmām vienuviet. Ja uzņēmumam ir viena centrālā sistēma, kur nonāk visi dati no citām sistēmām, tad atskaites iespējams automatizēt. Tas aiztaupīs ievērojamu cilvēka darba laiku un ļaus ērtā veidā uzzināt – cik kurš klients nopircis, kuros kanālos, ko vēl viņam varētu piedāvāt, kāds ir vidējais pirkums, kādas ir atlaides, vai klients ir labs un norēķinās laikā vai nē, kura kanāla attīstībā turpmāk investēt vairāk un kurai preču grupai likt uzsvaru, bet kur, savukārt, nav vērts ieguldīt. Tāpat šie dati palīdz mērīt gan darbinieku un dažādu struktūrvienību, gan pārdošanas efektivitāti.

Datus var analizēt ar Excel palīdzību, taču tas aizņems daudz laika un resursu. Līdz ar to, visticamāk, datu analīze tiks veikta reti. Taču to var veikt arī automātiski ar BI jeb biznesa inteliģences sistēmas palīdzību. Svarīgi, lai šī sistēma ir integrēta ar citām sistēmām un līdz ar to var izmantot visus pieejamos datus un sniegt pilnvērtīgāku rezultātu.

 

Domāt jau šodien par rītdienas vajadzībām

Vēl viens svarīgs jautājums biznesa vadības sistēmas izvēlē – vai jūsu biznesa sistēma spēj  nodrošināt gan to funkcionalitāti, kas jums nepieciešama šodien, gan to, kas varētu būt vajadzīga rīt? Tirgus un IT risinājumi strauji mainās. Tādēļ ir vērts izvēlēties tādu biznesa vadības sistēmu, kurā jau ir tas, kas būs vajadzīgs nākotnē, vai arī tā spēj elastīgi saintegrēties ar citām sistēmām. 

Izstrādājot uzņēmuma vadības sistēmu Standard Books, esam pievērsuši īpašu uzmanību, lai tā nodrošinātu integrāciju ar daudz dažādām sistēmām uzņēmēju esošajām un potenciālajām vajadzībām. Un integrācijas iespējas tiek arvien papildinātas.

 

Ieguvumi no labas biznesa vadības sistēmas

Laba biznesa vadības sistēma, kas saintegrēta ar citām platformām, sniedz iespēju:

  • Optimizēt un integrēt vienuviet dažādas uzņēmuma funkcijas – e-veikalu, noliktavas un kases pārvaldību, inventarizāciju, grāmatvedību, personālvadību u.c. 
  • Padarīt efektīvāku darbinieku darbu un samazināt manuālo darbu
  • Vadībai pieņemt aktuālajos datos balstītus lēmumus jebkurā laikā
  • Uzlabot klientu servisu un nodrošināt vienotu klientu pieredzi dažādos pārdošanas kanālos

 

PIETURA – Digitalizācija: Vai Latvija var būt zaļā Dubaija?

15. Nov 2024

Pietura - Digitalizācija

Podkāsts “PIETURA – Digitalizācija”: Vai Latvija var būt zaļā… Lasīt tālāk

Pirmo reizi “Excellent Latvia” Klientu diena 

07. Nov 2024

Ziņas

Šogad rudens sezonu sākām ar pirmo “Excellent Latvia” klātienes klientu… Lasīt tālāk

Podkāsts: “PIETURA – Digitalizācija”

24. Okt 2024

Pietura - Digitalizācija

Jaunums: podkāsts uzņēmējiem “PIETURA – Digitalizācija” Šoruden laižam klajā… Lasīt tālāk

Kārlis Klovāns
Biznesa attīstības vadītājs

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.

Pieraksties mūsu jaunumu e-pastam!

Saņem Excellent jaunumus un informāciju par produktu atjauninājumiem.

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.