Barba Zeme

Kāda ir laba CRM sistēma, un kādēļ tā nepieciešama uzņēmumam?

Lai uzņēmuma darbība noritētu raiti un bez šķēršļiem, ir labi, ja viss uzņēmuma darbs un saziņa notiek vienā programmatūrā, kura ietver CRM jeb klientu attiecību pārvaldības sistēmu.

Viens no svarīgākajiem uzņēmuma resursiem ir laiks. Tādēļ uzņēmumam noderīga ir biznesa vadības programma, kurā ir apkopota visa ar klientu attiecību pārvaldību saistītā informācija un kura nodrošina ātrāku informācijas apmaiņu gan uzņēmuma iekšienē, gan ārpus tā. 

CRM sistēma nodrošina to, lai visa informācija par klientiem, darījumiem un plāniem būtu darbiniekiem ātri pieejama un viegli apstrādājama. Tādējādi uzņēmums var nodrošināt personiskāku un efektīvāku saziņu ar klientiem. Savukārt, jo efektīvāka ir saziņa ar klientiem, jo labāk uzņēmums izprot viņu vēlmes, vajadzības un var katram klientam piedāvāt vispiemērotākos risinājumus.

360 grādu plašs pārskats par klientu

Ja uzņēmuma darba sadalījums ir izveidots tā, ka visa ar klientiem saistītā informācija ir zināma vienam vai diviem darbiniekiem, tad no uzņēmuma viedokļa tas ir diezgan riskanti. Ja nu par klientiem atbildīgais darbinieks saslimst, aiziet atvaļinājumā vai negaidīti aiziet no darba? Šādā gadījumā klientu attiecību pārvaldība un ar to saistītās zināšanas ir ātri jānodod nākamajam darbiniekam. Tas savukārt prasa laiku un līdz ar to var izsist no ierindas klientu apkalpošanu. Sliktākajā gadījumā darbinieks var ļaunprātīgi paņemt līdzi ar klientiem saistīto informāciju, lai ar tiem turpinātu darboties patstāvīgi vai pie konkurentiem.

Tāpēc no uzņēmuma saimnieciskās darbības viedokļa ir daudz drošāk, ja visa informācija par klientu profiliem ir vienā vietā un viegli pārvaldāma. Šādā gadījumā pat nav nozīmes tam, kurš apkalpo attiecīgo klientu, jo pēc klienta identificēšanas darbinieks sistēmā var atrast visu nepieciešamo informāciju – rēķinus, aktuālos darījumus, vienošanās, plānus, kā arī iepriekšējos darījumus. CRM sistēma sniedz uzņēmumam 360 grādu pārskatu par klientu un ļauj viņu apkalpot vislabākajā veidā.

Informācijas apkopošana vienā sistēmā ietaupa laiku

Ja klientu attiecību vadība ir integrēta biznesa vadības programmā, tad uzņēmumam nav nepieciešams izmantot citas datubāzes vai programmas. Tādējādi darbiniekiem nav dati jāievada vairākkārt, jo visa nepieciešamā informācija ir sistematizēta vienā vietā. Tas paātrina saziņu ar klientiem, kā arī ietaupa laiku, jo informācijas apmaiņa arī uzņēmuma iekšienē norit ātrāk. Pateicoties tam, dažādas uzņēmuma nodaļas viena ar otru var ērtāk sazināties un sadarboties. Piemēram, pārdevējs var izveidot piedāvājumu ar atrunātām cenām, loģistika var izveidot pasūtījumu un ieplānot piegādi, noliktava sapakot sūtījumu un grāmatvedība izrakstīt rēķinu – tas viss ar vienreizēju datu ievadi, minimālām kļūdas iespējām un pilnas vēstures saglabāšanu CRM sistēmā.

Pārskatāma vēsture un skaidrs darba process

Klientu attiecību vadības jeb CRM sistēmā ir iespējams norādīt visus darba uzdevumus, notikumus un tikšanās ar klientiem, kā arī pārdošanas kontaktus un dažādas vienošanās. Šīs darbības un notikumi ir redzami uzņēmuma darbiniekiem. Nepieciešamības gadījumā tos var arī mainīt un papildināt.

Tas uzņēmumam ļauj labāk uzraudzīt darba procesu un sniedz pārskatu par plāniem, saziņu ar klientiem un uzdevumu izpildi. Programmatūrā var koordinēt, saskaņot un, ja nepieciešams, arī deleģēt dažādus darba uzdevumus. Tāpat tas sniedz labu pārskatu par to, cik daudz laika ir prasījusi darba izpilde.

Klientu kategorizēšana

Ar CRM sistēmas palīdzību klientus ir iespējams sadalīt grupās, sakārtot pēc dažādām kategorijām un veikt dažādām grupām domātus masveida ierakstus, kā arī nosūtīt paziņojumus. Ar kategoriju palīdzību attiecības un saziņu ar klientiem ir daudz vienkāršāk pārvaldīt. Turklāt šādā veidā uzņēmumam ir daudz vieglāk analizēt ar klientiem saistītās darbības

Klientu attiecību vadības funkcija ļauj izveidot pārskatus par dažādām klientu grupām, sniedzot labāku priekšstatu par klientu rīcību un izvēlēm. Pārskatos ir redzamas dažādu klientu grupu izvēles un pirkumi, kas savukārt uzņēmumam ļauj labāk saplānot savu darbību, kā arī pārdošanas un mārketinga aktivitātes. Piemēram, visiem tiem, kas pirms gada nopirkuši kādu preci, piedāvāt apkopi vai jaunāku modeli. 

Tādā veidā arī uzņēmuma tirdzniecības speciālisti un projektu vadītāji redz, kā uzlabot pakalpojumu kvalitāti, palielināt pārdošanas apjomus vai pielāgot piedāvājumu atbilstošās klientu grupas vajadzībām un vēlmēm.

 

Pārdošanas procesa uzraudzība

Labā CRM programmatūrā nozīmīgu lomu spēlē arī pārdošanas kanāls jeb sales pipeline. Atkarībā no lietotāja vēlmēm tas tiek sadalīts slejās jeb fāzēs. Piemēram, pirmajā slejā var būt norādīti klienti, ar kuriem ir izveidots pirmais kontakts un ir nepieciešams sazināties vēlāk. Kad ir izteikts piedāvājums, tad klients tiek pārcelts nākamajā jeb gaidīšanas slejā. Kad ir veikta priekšapmaksa, tad klientu var atkal pārcelt tālāk.

Turklāt pārdošanas kanālā savas darbības ir iespējams apzīmēt ar dažādām krāsām. Piemēram, ar pelēkā krāsā iezīmētiem klientiem ir jāsazinās nākotnē, ar zaļā krāsā iezīmētiem – jāsazinās šodien, bet ar sarkanā krāsā iezīmētiem bija jāsazinās vakar. Šī funkcija būtiski atvieglo pārdošanas darba organizāciju pašiem pārdevējiem, kā arī procesu uzraudzību pārdošanas vadītājiem.

Labs CRM ļauj:

  • Redzēt pilnīgu klientu pārskatu un ātri atrast nepieciešamos datus
  • Sekot līdzi klienta vēsturei, vajadzībām un pašreizējam statusam
  • Kategorizēt un grupēt klientus analītikas un plānošanas vajadzībām
  • Izrakstīt klientiem rēķinus
  • Nosūtīt e-pastus, atgādinājumus un saglabāt dokumentus
  • Ietaupīt laiku, jo visa ar klientiem saistītā informācija atrodas vienā sistēmā
  • Uzturēt vienotu sistēmu ar apkopotu informāciju par klientiem, kas nodrošina darba nepārtrauktību arī personāla maiņas vai prombūtnes laikā
  • Iegūt datus par klientiem uzreiz no Uzņēmumu reģistra datubāzes, kurā vienmēr ir pieejami visjaunākie dati
  • Pārvaldīt savu kalendāru un sekot līdzi kolēģu darba grafikam
  • Uzraudzīt pārdošanas procesu u.c.

Laba CRM sistēma ir vērtīgs palīgs efektīviem uzņēmuma procesiem, darba nepārtrauktībai un uzņēmuma preču vai pakalpojumu pilnveidei. Tādēļ aicinām droši pieteikties pie mums un izmēģināt bez maksas biznesa vadības sistēmu arī jūsu uzņēmumā!

PIETURA – Digitalizācija: Vai Latvija var būt zaļā Dubaija?

15. Nov 2024

Pietura - Digitalizācija

Podkāsts “PIETURA – Digitalizācija”: Vai Latvija var būt zaļā… Lasīt tālāk

Pirmo reizi “Excellent Latvia” Klientu diena 

07. Nov 2024

Ziņas

Šogad rudens sezonu sākām ar pirmo “Excellent Latvia” klātienes klientu… Lasīt tālāk

Podkāsts: “PIETURA – Digitalizācija”

24. Okt 2024

Pietura - Digitalizācija

Jaunums: podkāsts uzņēmējiem “PIETURA – Digitalizācija” Šoruden laižam klajā… Lasīt tālāk

Kārlis Klovāns
Biznesa attīstības vadītājs

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.

Pieraksties mūsu jaunumu e-pastam!

Saņem Excellent jaunumus un informāciju par produktu atjauninājumiem.

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.