Atjaunots 12. decembris 2025
EDS API izmaiņas no 2026.g. 1. janvāra
Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir veicis izmaiņas Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) piekļuvē nosakot, ka no 01.01.2026, lai EDS iesniegtu dokumentus ar API servisu, lietotājvārda un paroles vietā var izmantot tikai API atslēgu vai API sertifikātu (Dokumentu API). Šo izmaiņu dēļ mainās EDS API atslēgas reģistrēšana Excellent ERP un Excellent Books produktos. Sistēmā ir veiktas sekojošas izmaiņas:
1. Finanses > Iestatījumi > EDS integrācijas parametri. Nedaudz ir izmainīts specifikācijas logs. No tā ir izņemti lauki “Lietotājvārds” un “Parole”, bet pievienots lauks “Servera IP Adrese”.
Servera IP Adrese – nepieciešama, lai piereģistrētu jauno EDS API.
Nokopējiet servera IP Adresi.
2. Dodieties uz EDS. EDS API sertifikāta un atslēgas izveidošana jāveic EDS sadaļā IESTATĪJUMI > API atslēga:
- Tips – API atslēga;
- Tiesību apgabals – Dokumentu API (izmanto arī e-rēķiniem);
- Nosaukums – tekst brīva formā.
- Derīguma termiņš – API atslēgai izvēlas derīguma termiņu. Maksimālais 90 dienas;
- IP adrese – jānorada nokopēto Servera IP Adresi no 1.punkta
Nospiediet pogu “Izveidot”.
3. Izveidoto API atslēgu iekopē un ievieto programmā Excellent ERP un Excellent Books modulī Finanses > Iestatījumi > EDS integrācijas parametri.
Atzīmē “Reģistrēt Web pieprasījumus” un Saglabā iestatījumu.
Tagad turpmākās 90 dienas jūs varēsies iesniegt VIDam dokumentus elektroniski kā iepriekš.
NB! Elektroniskās deklarēšanas sistēmā API atslēgas tiek izsniegtas uz noteiktu termiņu līdz 90 dienām. Pēc izveidošanas API atslēgas nevar apskatīt un rediģēt. Tās var tikai dzēst un izveidot jaunu.
Ja integrācija ir aktivizēta (EDS integrācijas parametru iestatījumā ir veiksmīgi iekopēta API atslēga), veidojot Darba devēja ziņojumu (Algas > Rutīnas > Eksporti > Darba devēja ziņojums), ekrāna apakšā automātiski būs aktivizēta iespēja “Sūtīt uz EDS”.





