Atjaunots 15. decembris 2025
Kā aktivizēt un iestatīt divfaktoru autentifikāciju (2FA) Excellent Portalā?
Divfaktoru autentifikācija (2FA) palielina pieteikšanās drošību portālā. Ja uzņēmumam ir iespējota 2FA, pēc paroles ievadīšanas katram lietotājam ir jāapstiprina sava identitāte, izmantojot unikālu apstiprinājuma kodu, kas nosūtīts uz viņa e-pastu.
Kā aktivizēt 2FA uzņēmumam?
2FA var iespējot tikai jūsu uzņēmuma portāla administrators.
1. Piešķiriet administratoram nepieciešamo atļauju pakalpojumā Excellent Books.
Atveriet moduli Sistēma > Iestatījumi > Personu grupas.
Meklējiet piekļuves grupu, kas ir iestatīta jūsu uzņēmuma portāla administratora lietotājam, un atveriet šo ierakstu.
Pievienojiet jaunu rindu:
Veids = Darbība
Artikuls = Excellent Portal – rādīt admin lapu
Tiesības = Pilns
NB! Ja to pašu piekļuves grupu izmanto arī citi portāla lietotāji, viņi arī būs šīs tiesības.
Pēc tiesību pievienošanas lietotājs portālā sadaļā zem sava profila vārda redzēs jaunu izvēlnes opciju “Administratora panelis”. Tajā var aktivizēt 2FA.
2. Aktivizējiet 2FA portālā
Kreisajā portāla pusē zem sava profila vārda > Administrēšanas panelis > “Divu faktoru autentifikācija > Labot.
Cik dienas spēkā – tas nosaka, cik ilgi lietotāji var pieteikties, atkārtoti neievadot jaunu verifikācijas kodu.
Pārslēdziet slēdzi uz “Ieslēgts”. Saglabāt.
Kas notiek pēc 2FA aktivizēšanas?
Visiem uzņēmuma lietotājiem pieteikšanās laikā būs jāievada apstiprinājuma kods, kas nosūtīts uz viņu e-pastu. Pēc autentifikācijas sesijas termiņa beigām, pamatojoties uz lauku “Cik dienas spēkā” noteikto laika periodu (piemēram, ik pēc 3 dienām), jāievada jauns kods.
Portālā tiks parādīta lapa “E-pasta apstiprināšana”, kurā lietotājam jāievada verifikācijas kods:
Lietotājam jāizvēlas “Ievadīt kodu” un jāievada pa e-pastu saņemtais verifikācijas kods. Ja kods ir pareizs, un nav beidzies derīguma termiņš, tad lietotājs ir veiksmīgi pieteicies Excellent Portal.
Ja koda derīguma termiņš ir beidzies vai tas ir nepareizs, sistēma parāda ziņojumu “Verifikācijas koda derīguma termiņš ir beidzies” vai “Nederīgs verifikācijas kods”.
Šādā gadījumā lietotājs var noklikšķināt uz “Nosūtīt kodu atkārtoti” un izmantot jauno kodu, kas saņemts pa e-pastu, lai piekļūtu Excellent Portal.



