Darbs dzen darbu? Kā iegūt vairāk laika? PULSOMETRS.LV pieredze rāda, ka tas ir iespējams! Kā? Nedarot darbus, ko automātiski var paveikt biznesa vadības sistēma. Kā atzīst uzņēmuma vadītājs, ieviešot “Standard Books”, ir iespēja vairāk laika veltīt klientiem un, kas svarīgi, – arī grāmatvede ir priecīga!
PULSOMETRS.LV darbību sāka kā internetveikals, kas nu jau izaudzis arī līdz fiziskam veikalam Rīgā. Tajā pieejamas dažādas sporta preces aktīva dzīvesveida cienītājiem – no sporta pulksteņiem un citām ierīcēm līdz sporta uzturam, skriešanas apaviem, medicīnas precēm un pat video tehnikai. Īsāk sakot, – viss, kas vajadzīgs, lai palīdzētu praktizēt aktīvu dzīvesveidu.
Kā stāsta uzņēmuma vadītājs Māris Berķis, viņu klienti ir sporta draugi – gan tie, kas regulāri skrien vai piedalās dažādos sportiskos pasākumos, gan tie, kas laiku pa laikam izkustas savai veselībai. Māris un viņa komanda arī paši ir aktīvi sportotāji, testē dažādas sporta preces, lai pārliecinātos, vai tās var ieteikt klientiem. Māris arī piedalās maratonos. “Mēģinām arī paši būt aktīvi sportiskā dzīvesveida komūnā, un tie ir arī mūsu kienti,” viņš saka.
Īsumā par PULSOMETRS.LV
- Darbības veids: sporta preču pārdošana
- Darbinieki: 4
- Preces realizācijas kanāli: e-veikals, veikals
- Apgrozījums 2021: EUR 869,8 tūkst.
Izmanto “Standad Books” integrāciju ar:
- Kases sistēmu (Tiki-Taka Pay)
- E-veikalu (WooCommerce) – noliktavu – grāmatvedību
Māris Berķis ar sporta preču pārdošanu sācis nodarboties pirms 8 gadiem. Sākumā strādājis viens pats savā dzīvoklī. Pēc tam izveidots mazs birojiņš, un tad pievienojies viens cilvēks, kurš palīdzēja. Tagad uzņēmumā strādā 4 cilvēki. Māris atzīst, ka tas it kā nav daudz, bet laika gaitā veikala piedāvājums ir pamazām audzis, klienti arvien variāk to atpazīst un novērtē, un arī pirkumu ir arvien vairāk.
“Tādēļ ļoti svarīgi bija ieviest labu sistēmu, lai mums nav tik daudz manuālā darba. Tas bija mazsvarīgi, kad es strādāju viens pats dzīvoklī un izrakstīju trīs rēķinus dienā. Bet tagad tas jau kļūst apgrūtinoši,” saka Māris.
Biznesa vadības sistēma – lai uzņēmums var augt
Māris Berķis stāsta, ka laba biznesa vadības sistēma ir svarīga arī tādēļ, lai uzņēmums varētu turpināt augt. “Ja mēs vēl pamanāmies dubultot savu biznesiņu, tad lai mums sistēma nodrošina, ka tas nerada apgrūtinājumu grāmatvedības un uzskaites pusē.”
Iepriekš izmantotā grāmatvedības programma bijusi piemērota mazam uzņēmumam, bet, kad bizness sācis augt un pārdošana notikusi gan internetveikalā, gan fiziskajā veikalā, parādījušās problēmas. Māris uzsver, ka viņam bija svarīgi, lai veikalā veiktie pirkumi nav kaut kur manuāli jāpieraksta un manuāli jāgatavo rēķins, lai prece tiktu norakstīta no noliktavas uzskaites.
“Mums bija ļoti svarīgi, lai tas viss notiktu automātiski. Tāpēc tagad mums ir kases aparāts, kas automātiski rēķinus atsūta uz grāmatvedības sistēmu. Tāpat viss ir pievienots mājaslapai. Mums ir pirkumi mājaslapā, un tie automātiski nonāk grāmatvedības sistēmā. Mēs nepalaižam garām uztaisīt kādu rēķinu. Noliktavā norakstās pareizie produkti,” stāsta Māris. Arī internetveikalā automātiski klientiem ir redzams noliktavā pieejamais preču atlikums. Viņš smaidot atzīst, ka tagad vieglāk strādāt.
Vairāk laika klientiem
Agrāk internetveikalā nebija redzams noliktavas atlikums. Cilvēki zvanīja, rakstīja mājaslapas čatā un vaicāja, vai interesējošais produkts ir pieejams. Tad darbinieki katram klientam individuāli sniedza informāciju par to, kuri produkti ir pieejami, kuri nav, kad būs.
Māris atzīst, ka tagad, kad ieviests “Standard Books”, komandai ir vairāk laika strādāt ar klientu, izstāstīt par produktiem un konsultēt par to, kas cilvēkam ir nepieciešams, nevis nodarboties ar manuālo darbu.
“Sporta ierīču piedāvājums ir tik plašs, ka cilvēkiem ir grūti orientēties. Piemēram, pulkstenis ir par 100 eiro un ir par 1000. Tā kā mēs paši arī aktīvi skrienam, sportojam un visu testējam, ko tirgojam, tad varam palīdzēt klientiem arī kā eksperti. Konsultācijas ir laikietilpīgs darbs, bet ļoti vērtīgs. To mēs pavadām kopā ar klientiem. Un tas mūs atšķir no citiem tirgotājiem,” stāsta Māris.
Viņš uzsver, ka “tagad klientu kļūst arvien vairāk, un tas ir ļoti svarīgi, ka mēs varam veltīt laiku viņiem, nevis nodarbojamies ar manuālo darbu. Sistēmai ir jābūt tādai, ka mēs par to tikpat kā nedomājam. Tā vienkārši strādā. Vairāk laika arī paliek, lai pieķertos nākotnes lietām. Tas viss prasa enerģiju un iespēju koncentrēties. Citādi attīstīties ir ļoti grūti”.
Kādēļ izvēlējās “Standard Books”?
Māris atklāj galvenos kritērijus, kādēļ izvēlējies savam uzņēmumam biznesa vadības sistēmu “Standard Books”:
- ““Standard Books” nebija uzreiz kāda liela uzstādīšanas maksa. Tā bija pamazām. Līdz ar to tās nebija tik lielas saistības ar sistēmu gadījumā, ja nu konstatējam, ka tā mums neder.”
- “”Standard Books” ir visas tās pamatlietas, kuras mums vajag. Un tur ir vēl daudz vairāk moduļu, ko mēs varētu izmantot nākotnē, ja sāksim piedāvāt kādus pakalpojumus vai ko citu. Tostarp tur ir čeku digitalizācija un datu analīze.”
- “Sistēma nav statiska – cilvēki visu laiku strādā un to uzlabo. Tas ir forši!”
Viņš ļoti novērtē arī atsaucīgo atbalstu. “Ir ļoti ātras atbildes. Var redzēt, ka cilvēkiem otrā galā nav vienalga. Nav atbildes “nē, nevar”, vienmēr mēģina izdomāt, kā var,” saka Māris.
Ko vēl vēlas uzlabot uzņēmumā, izmantojot “Standard Books”?
PULSOMETRS.LV vadītājs stāsta, ka vēl vēlētos sakārtot dāvanu karšu procesu, kas ir uzsākts. Tāpat Māris vēlas uzņēmumā izmantot CRM jeb Klientu attiecību pārvaldības moduli, lai varētu apsekot klientus gan no servisa viedokļa, gan no biznesa viedokļa atkal piesaistīt kādus bijušos klientus.
Skatieties Māra pieredzes stāstu video!