Uzņēmējdarbības apjoms aizvien pieaug un piegādes ķēdes kļūst sarežģītākas, tāpēc ir svarīgi, lai uzņēmums varētu koncentrēties uz savu pamata nodarbošanos un to neaizēnotu tehniskas darbības. Atsevišķām uzņēmuma funkcijām un nodaļu darbībai ir jāiet roku rokā, tai skaitā grāmatvedībai, kā arī tirdzniecības un noliktavu pārvaldībai. Noliktavas uzskaitei ir jāatspoguļojas finanšu rādītājos un otrādi. Par to, kā to atrisināt, stāsta “Excellent Business Solutions” vecākā konsultante Eva-Mai Sārda.
“Excellent” piedāvātā programmatūra “Standard Books” loģistikas modulī fiksē visu, kas saistīts ar preci, sākot no preces piegādes noliktavā līdz tās izsniegšanai. Saistība ir arī ar tirdzniecības vadībai, komplektēšanai un finanšu vadībai domātajiem risinājumiem. Tādā veidā informācija par katru uzņēmuma pirkšanas vai pārdošanas darījumu nokļūst arī uzņēmuma finanšu un grāmatvedības nodaļā. Tas savukārt novērš nepieciešamību veidot papildu atskaites, lai sniegtu informāciju par konkrēta perioda darījumiem pārējām uzņēmuma nodaļām.
Ar preču loģistiku un noliktavu pārvaldību saskaras ražošanas uzņēmumi, importētāji un mazumtirdzniecības uzņēmumi. Noliktavu pārziņu ikdienas darbu veido dažādu piegādātāju preču pārvaldīšana un pārdošana, kā arī problemātisku preču atsaukšana. Atkarībā no darbības sfēras noliktavas un finanšu uzskaite ir jāveic pēc dažādiem rādītājiem. Mazumtirgotāji vairāk koncentrējas uz uzskaiti, kas balstīta uz gabalu skaitu, savukārt ražošanas uzņēmumus vairāk interesē, piemēram, svars vai citi parametri.
Excel tabulas rada papildu darbu
Tomēr daudzos uzņēmumos noliktavu pārvaldība joprojām tiek veikta ar Excel programmas palīdzību. Lai gan tas var būt labs un lēts risinājums jaunizveidotam vai mazam uzņēmumam, liela uzņēmuma gadījumā šāda prakse ierobežo uzņēmuma darbu. Rūpīgi izraudzīta biznesa programmatūra un rīki daudz efektīvāk palīdzēs pārvaldīt ienākošo un izejošo preču plūsmu un atrisināt sarežģītākas situācijas.
Pieņemsim, ka no noliktavas ir izlaists liels daudzums preču, kurām ir konstatēti trūkumi. Runa var būt par ražošanas defektiem vai precēm, kurām beidzies derīguma termiņš. Šādā situācijā ir jāreaģē ātri – ir jānoskaidro preču atrašanās vieta, tās ir jāatsauc un ir jānokārto nepieciešamie atpirkšanas darījumi. Kā to atrisināt?
Šeit var izlīdzēt visaptveroša uzņēmuma noliktavas pārvaldības sistēma, kas, pateicoties pareizajiem rīkiem, ļauj ātri reaģēt, noteikt izsūtīto, bojāto preču atrašanās vietu un veikt to atsaukšanu. Šī sistēma parūpēsies arī par to, lai visa ar šiem darījumiem saistītā informācija nonāktu grāmatvedībā vai finanšu nodaļā. Pareizā biznesa programmatūra to visu atrisinās uzreiz un vairākos līmeņos, ļaujot aplūkot veiktās darbības no gabalu, partijas vai finanšu viedokļa. Excel tabulas šādās situācijās tikai rada papildu darbu.
Visa uzņēmējdarbība vienā vietā
Nav prātīgi dažādu uzņēmuma nodaļu darbā izmantot dažādus rīkus (piemēram, programmatūras, Excel tabulas). To savstarpēja savienošana un rādītāju pārrēķināšana prasa daudz laika, un tādējādi bieži vien samazinās arī darba precizitāte un kvalitāte. Kāpēc gan neapvienot visu funkciju darbību vienā biznesa programmatūrā?
Izmantojot biznesa programmatūru “Standard Books”, tu varēsi paveikt visus uzņēmējdarbībai svarīgos uzdevumus vienuviet, turklāt pārskats par katru darbību būs gan grāmatvedībai, gan arī, piemēram, finanšu un pārdošanas komandai. Tādējādi darbinieki varēs koncentrēties uz savu pamata nodarbošanos, par kuru ikvienam būs visaptverošs pārskats.
“Excellent Latvia” SIA biznesa programmatūra “Standard Books”, kas ir īpaši pielāgota Latvijas tirgum, aptver vairāk nekā 30 dažādus integrētus moduļus, turklāt loģistikas modulis ir viens no populārākajiem.