Podkāsts “PIETURA – Digitalizācija”: Kā digitalizācija palīdz mazumtirdzniecībā?
Neatkarīgi no tā, vai jums ir mazs veikals vai plaša to ķēde, viena kafejnīca vai vesels tīkls, digitalizācija ne tikai atvieglos un padarīs efektīvāku jūsu darbu, bet arī pavērs jaunas biznesa iespējas. Kā digitalizācija var palīdzēt mazumtirdzniecībā, ko vajag digitalizēt, ko nevajag un kā saprast, ko vajag – sarunājāmies ar “Datakom” inovāciju direktoru un “Tiki-Taka PAY” radītāju Ediju Tanonu.
Saruna #3 “Kā digitalizācija palīdz mazumtirdzniecībā?”
“Excellent Latvia” valdes loceklis Elvis Kvalbergs un Edijs Tanons sarunājas:
- Ko vajadzētu digitalizēt mazam uzņēmumam, kas grib augt
- Ko vajadzētu digitalizēt lielam uzņēmumam
- Ko nevajag digitalizēt
- Kādas jaunas biznesa iespējas paver digitalizācija
- Ko mākslīgais intelekts var mainīt mazumtirdzniecībā
- Kas kopīgs digitalizācijai un hipijiem
- Vai drīz kalposim robotiem
Edijs Tanons atzīst, ka mazumtirdzniecībā liela konkurence liek būt efektīvam. Bet efektivitāti var uzlabot, ja daļu darbu dod paveikt robotam jeb programmatūrai. Viņa ieskatā digitalizācija nozīmē automatizāciju, un tas, savukārt, nozīmē efektivizāciju.
Sarunas gaitā Elvis un Edijs ir vienisprātis, ka automatizēt vajag tos darbus, kas pietiekami bieži atkārtojas, kā arī tos, kas nerada pievienoto vērtību vai ir garlaicīgi.
Ko digitalizācija var palīdzēt mazumtirdzniecībā?
Dažas lietas no sarunā pieminētajām:
- Palīdzēt atrisināt cilvēkresursu trūkuma problēmu
- Īstenot elastīgu biznesa modeli (piemēram, pateicoties tehnoloģijām, ir iespēja jebkurā laikā ērti mainīt tirdzniecības vietas: vienu dienu veikalā, otru dienu – jau izbraukuma tirdzniecībā pilsētas svētkos)
- Nodrošināt dažādas lojalitātes programmas
- Ļauj plānot cilvēkresursus atbilstoši klientu plūsmai (piemēram, atkarībā no dienas, laika un pat laikapstākļiem)
- Ar “Tiki-Taka PAY” kases sistēmu grāmatvedībā visi dati par pārdotajām precēm uzreiz pieejami elektroniski, automātiski aizpildās kases žurnāls
- Redzami dati, no kurienes preces tiek iepirktas, par kādām cenām
- Redzams pārdoto preču monitorings – cik un par kādām cenām preces ir pārdotas jums interesējošā laika periodā. Tas ļauj saprast, pēc kurām precēm ir pieprasījums un kuru biznesa virzienu attīstīt
Ar ko sākt digitalizāciju?
Abi sarunas dalībnieki ir vienisprātis, ka digitalizācija jāsāk ar datu uzkrāšanu, uzskaiti un analīzi.
Šeit dažas no sarunā pieminētajām lietām, ko Edijs iesaka digitalizēt mazumtirdzniecības uzņēmumiem:
- Iepirkto un pārdoto preču uzskaiti
- Grāmatvedību
- Noliktavu un krājumu pārvaldību
- E-komerciju
- Lojalitātes programmas
Vairāk par tehnoloģiskajām iespējām klausieties Elvja un Edija sarunā!
Klausieties arī citas sarunas Excellent.lv, YouTube, Spotify, Apple Podcast!
Raidierakstā “PIETURA – Digitalizācija” runājam par industrijām, izaicinājumiem, risinājumiem un interesantām detaļām digitalizācijas ceļojumā.
Digitalizācija nav galamērķis, bet ceļojums. Šī tēma ir plaša kā internets un dziļa kā okeāns. Lai palīdzētu uzņēmējiem digitalizācijas ceļā, raidierakstā iepazīsim gan veiksmes stāstus un klupšanas akmeņus, gan viedokļus un vienkārši interesantas atziņas.
#1 “Ko grāmatvedībā varam darīt citādi”
#2 “Vai Latvija var būt zaļā Dubaija?”
Iesakiet arī savu tēmu raidierakstam, rakstot uz info@excellent.lv!