Atjaunots 22. oktobris 2024
EDS API integrācija
Sākot ar versiju 8.5 2021-01-13 Standard Books by Excellent un Standard ERP produktiem piedāvā saviem klientiem EDS API integrāciju.
EDS API ir Elektroniskās deklarēšanas sistēmas servisa saskarne Application Programming Interface, kas tiek izmantota datu apmaiņai starp nodokļu maksātāja grāmatvedības vai uzņēmuma vadības sistēmu (Sistēma) un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).
Dokumentu iesniegšana, izmantojot EDS API servisu, notiek pēc System to System principa – nodokļa maksātāja grāmatvedības vai uzņēmumu vadības sistēmā uzkrātie dati tiešsaistē tiek nodoti VID un novietoti Elektroniskās deklarēšanas sistēmā tālākai to pārbaudei un iesniegšanai. Pēc datu saņemšanas EDS dokumentiem tiek veiktas loģiskās un matemātiskās pārbaudes, informāciju par kļūdām vai neatbilstībām attēlojot EDS dokumenta ievadformā.
Pašlaik ir pieejami 16 dokumenti, kurus var iesniegt izmantojot EDS API. No tiem sekojošie ir pieejami Standard Books/Standard ERP sistēmā:
- Darba devēja ziņojums (VSAOI un IIN);
- PVN taksācijas perioda deklarācija;
- IeIeN pārskats par izmaksām nerezidentiem
API atrašanās vieta EDS sistēmā
EDS sistēmai var piekļūt, lietojot Chrome, Firefox, Edge vai Safari pārlūkprogrammas un ievadot adresi –www.eds.vid.gov.lv, autorizējoties ar savu lietotāja vārdu un paroli vai izmantojot pieslēgšanas iespēju ar Latvija.lv vai eParakstu. Kad ir veikta pieslēgšanās EDS sistēmai, kreisajā pusē pie izvēlnes saraksta zem sadaļas Iestatījumi, ir pieejama izvēlne Servisu saskarne. Dodoties uz šo sadaļu, tiks piedāvāta iespēja uzstādīt API savienojumu ar savu sistēmu (API uzstādīšana).
Nodokļu maksātāja lietotājam EDS iestatījumu sadaļas lapā Servisu saskarne jāatzīmē atļauja izmantot EDS lietotāja kontu, pārstāvot attiecīgo nodokļu maksātāju, un jāizveido API atslēga.
NB! Lauku “Atļaut piekļuvi tikai no šādām IP adresēm” nav nepieciešams aizpildīt.
Grāmatvedības pakalpojumu sniedzējiem, kuri apkalpo vairākus uzņēmumus, katram uzņēmumam jāatzīmē atļauja izmantot nodokļu maksātāju pārstāvošā lietotāja kontu, kā arī jāizveido API atslēga.
API atslēgas ievietošana Standard Books/Standard ERP programmā
Modulis Finanses > Iestatījumi > EDS integrācijas parametri
(Vecākās versijās par 22-09-26 versiju modulis Finanses > Iestatījumi > Elektroniskā PVN deklarēšana)
Lietotājvārds – izmantojam to pašu lietotājvārdu kā EDS sistēmā.
Parole – izmantojam to pašu paroli kā EDS sistēmā.
API atslēga – ievietojam API atslēgu, kuru ģenerēja EDS sistēma.
Reģistrēt Web pieprasījumu – atzīmēt izvēles lauku.
Kā izmantot EDS API Standard Books/Standard ERP programmā
- Atskaites Darba devēja ziņojums (VSAOI un IIN) un IeIeN pārskats par izmaksām nerezidentiem ir pieejami Algas modulī.
Modulis Algas > Rutīnas > Eksports > Darba devēja ziņojums (VSAOI un IIN) (vai IIN no nerezidentu – fizisko personu)
Kad ir aizpildīti pārējie obligāti lauki (periods, formulas kods, izpildītājs, epasts), jāatķeksē “Sūtīt uz EDS” un jānospiež “OK” .
Par veiksmīgi paveikto operāciju jums paziņos šāds logs
Ieejot savā EDS sistēmā sadaļā Dokumenti parādīsies atskaite, nosūtīta no Standard Books sistēmas. Atliek tikai pārbaudīt atskaites pareizību un apstiprināt.
- Tas pats princips darbojas ar PVN taksācijas perioda deklarācijas atskaiti.
Sākot ar 22-09-26 versiju modulis Finanses > Atskaites > PVN deklarācija
Aizpildiet obligātus laukus, nospiediet “OK” pogu un programma atvērs pilno PVN deklarāciju ar visiem pielikumiem sistēmā. Ir iespēja pārbaudīt datu pareizību un tad nospiest pogu “Iesniegt PVN deklarāciju elektroniski”.
Veiksmīgi nosūtītais dokuments parādīsies EDS sistēmā sadaļā Dokumenti. Atliek tikai apstiprināt.