Šobrīd Valsts Ieņēmumu Dienests (VID) piedāvā 16 dokumentus, kurus var iesniegt, izmantojot EDS API. IeIeN pārskats par izmaksām nerezidentiem ir viens no tiem, kuri ir pieejami arī Standard Books /Standard ERP sistēmā.
Lai sagatavotu pārskatu sistēmā un iesniegtu Elektroniskās Deklarēšanas Sistēmā (EDS), jāizpilda sekojošie soļi:
1. Algas > Reģistri > Darbinieki obligāti ir jāatzīmē “Nepilsonis” un jānorāda Pilsonība darbinieka kartītes “Pamatdati” sadaļā. Kā arī jānorāda darbinieka deklarēto adresi kartītes “Personīga informācijas” sadaļā.
2. Darbiniekam, kas nav rezidents Algas > Reģistri > Līgumi darbinieka līgumu jāpapildina ar rindu
Tips – Uzstādīt
Oper.tips – IINLIKM (IIN likme nerezidentiem), to var iestatīt erot uz Algas > Iestatījumi > Operāciju tipi
Vērtība – 23.00 (23%)
3. Jāizveido attiecīgo ienākuma veidu Algas > Iestatījumi > Ienākumi veidi, kas ir atzīmēts kā “Ikmēneša”.
4. Jāizveido aprēķinu Algas > Reģistri > Aprēķins ar attiecīgo Ienākumu veidu.
5. Jāizveido formulu Nerezidentiem Algas > Iestatījumi > EDS Eksporta parametri.
6. Jāizveido eksportu Algas modulis > Rutīnas > Eksports > IINnerez – Pārskats par fiz.pers. izm. summām uz EDS sistēmu, norādot sekojošus parametrus (izmantojot EDS API vai XML failu):
– Periods
– Formula kods
– Ienākumu veidi
– Izpildītājs
– Izmaksas datums
7. Pārbaudiet EDS sistēmā