Atjaunots 30. maijs 2024
Pamatlīdzekļu inventarizācija
Lai veiktu pamatlīdzekļu inventarizāciju, sekojiet tālāk aprakstītajiem soļiem.
1. Pamatlīdzekļi > Atskaites > Pamatlīdzekļu inventarizācijas lapa – sagatavojiet Pamatlīdzekļu inventarizācijas lapu, piemēram ar 31.12.2022 datumu.
Tā būtībā ir Pamatlīdzekļu statusa kartīšu izdruka, kur var redzēt iepriekšējās inventarizācijas rezultātus, ja tādas bija veiktas iepriekš. Šo lapu var izdrukāt un iedot inventarizācijas atbildīgai personai, lai atzīmētu pamatlīdzekļu faktisko esamību. Lapā ir ailes, kurās var ierakstīt faktisko Pamatlīdzekļu statusu.
2. Kad fiziskā inventarizācija ir pabeigta, rezultāti tiek ievadīti Pamatlīdzekļi > Reģistri > Pamatlīdzekļu statuss – jaunā Pamatlīdzekļu statusa kartītē ar Tipu “Inventarizācija”.
2.1. Ierakstu var veidot manuāli, ievietojot katru rindu ar pamatlīdzekļiem
2.2. Ierakstu var veidot automātiski – Pamatlīdzekļi > Rutīnas > Apkalpošana > Pamatlīdzekļu statuss
Programma izveidos ierakstu, ievietojot visus esošos pamatlīdzekļus, kurā varēsiet aizpildīt inventarizācijas rezultātus.
Izveidots ieraksts pēc apkalpošanas:
Ieraksts papildināts ar inventarizācijas rezultātiem:
Palaižot Pamatlīdzekļi > Atskaites > Pamatlīdzekļu inventarizācijas lapa atkārtoti ar 31.12.2022 datumu, būs redzams šāds rezultāts:
3. Kļūdas un zaudējumi, kas tika konstatētas inventarizācijas laikā, jālabo veidojot ierakstus Pamatlīdzekļi > Reģistri > Pamatlīdzekļu norakstīšana vai Pamatlīdzekļu statuss.
NB! Informācija Pamatlīdzekļu kartītē netiek mainīta, bet no visiem papildus ierakstiem tiek veidota un saglabāta Pamatlīdzekļu vēsture. To var aplūkot:
- Pamatlīdzekļu kartītē nospiežot Operācijas izvēlni “Pamatlīdzekļa vēsture”
- Pamatlīdzekļi > Atskaites > Pamatlīdzekļu vēsture