Atjaunots 02. jūlijs 2024
Pēc apkalpošanas “Nolietojuma grāmatojumi” izpildīšanas grāmatojumi netika izveidoti. Kāpēc?
Ja pēc Pamatlīdzekļi > Rutīnas > Apkalpošana > Nolietojumu grāmatojumi izpildīšanas modulī Finanses > Reģistri > Grāmatojumi nav izveidoti nolietojuma ieraksti, tad ir jāpārbauda sekojošie punkti:
1. Vai Finanses > Iestatījumi > Numuru sērijas – grāmatojumi ir ievadīta perioda numuru sērija un numerācija “līdz” nav noslēgta (vai ir pieejamie brīvi numuri).
2. Vai Pamatlīdzekļi > Iestatījumi > Pamatlīdzekļu kategorijas> sadaļās A, B un C ir atzīmēti konti, uz kuriem programmai jāgrāmato.
3. Vai Pamatlīdzekļi > Reģistri > Pamatlīdzekļi > Pamatlīdzekļu kartē ir atzīmēta “Pamatlīdzekļu grupa”
4. Vai Pamatlīdzekļi > Reģistri > Pamatlīdzekļi > Pamatlīdzekļu kartē > sadaļā Nolietojums ir atzīmēts pareizais Sākuma datums un pareiza Nolietojuma metode 1.
5. Vai Pamatlīdzekļi > Reģistri > Pamatlīdzekļi > Pamatlīdzekļu kartē > sadaļā Vērtība ir atzīmēta Likvidācijas vērtība.
NB! Likvidācijas vērtība ir vērtība, zem kuras pamatlīdzekļi vairs netiek amortizēti (tā saucamā Pamatlīdzekļu galējā vērtība). Uzņēmums var arī nepielietot šo vērtību.
6. Ja pamatlīdzekļi nav pilnībā amortizēti, tad Pamatlīdzekļi > Atskaites > Nolietojuma plāns var pārbaudīt, kādu ierakstu programma veiktu. Ja atskaite ir tukša, ir jāpārbauda 2.-4. punkti.
Pamatlīdzekļi > Atskaites > Nolietojuma atskaite ir iespējams pārbaudīt pamatlīdzekļu nolietojuma summu. Ja šī summa nav pareiza vai ir 0, tad noteikti jāpārbauda 4.-5. punkti.