Ievadiet atslēgas vārdu vai skatiet zemāk atrodamo tēmu izvēli

Atjaunots 12. jūnijs 2024

Tiki-Taka PAY kases sistēmu integrācija

Kas ir Tiki -Taka PAY?

Tā ir kases sistēma, ar kuras backend mākoņa sistēmu Standard Books un Standard ERP ir izstrādāta integrācija artikulu un rēķinu savstarpējas apmaiņas funkcionalitātei, lai mūsu klienti varētu pārvaldīt savus artikulus vienuviet un bez manuālām darbībām iegūt kases realizācijas informāciju savā grāmatvedības programmā.

 

Iestatījumu uzstādīšana

Tiki-taka ir mazumtirdzniecības instruments, tādēļ sagaida, ka artikulu cenas būs ar PVN. Pastāv divi varianti, kā to nodrošināt:

  1. Standard Books visiem artikuliem ievadīt cenas, kas iekļauj PVN, kā arī Realizācija > Iestatījumi > Kontējumu sastādīšana realizācijai sadaļā PVN un nod. jāatzīmē “Cena: Ar PVN”. Šādā veidā Tiki-Taka uzreiz saņems cenas ar PVN un arī sūtīs atpakaļ rēķinus ar tām. Taču gadījumā, ja būs nepieciešams ievadīt, piemēram, rēķinu ar cenām bez PVN, tās būs jālabo manuāli vai arī jāizveido cenu lapa ar cenām bez PVN.
  2. Standard Books visas cenas atstāt bez PVN un izveidot cenu lapu ar cenām ar PVN atverot Integrācija > Iestatījumi > Tiki-Taka Iestatījumi. Šādā gadījumā Standard Books nosūtīs Tiki-Taka tādas cenas, kā šajā cenu lapā un arī no Tiki-Taka izveidotajiem rēķiniem tiks izmantota šī cenu lapa.

Datu saņemšanai

Lietotājs un Parole – klienta API lietotājs Tiki-Taka sistēmā. To var iegūt, reģistrējoties Tiki-Taka vadības portālā: https://manage.tikitaka.lv/me/register_demo_account

Artikulu cenu lapa – jāizvēlas cenu lapa ar PVN cenām, ja artikulu kartiņās cena ir bez PVN

Noklusējuma klients, artikuls, samaksas termiņš – tiek izmantoti kā noklusētās vērtības, importējot rēķinus no Tiki-Taka

Negrāmatot rēķinu, ja nav identificēts klients – importējot rēķinus no Tiki-Taka Standard Books mēģinās atpazīt klientu pēc ievadītā reģistrācijas numura. Ja tāds klients ir atrasts – tas tiks ievietots rēķinā un tiks iegrāmatots. Ja tāda klienta datu bāzē nav – tiks izvēlēts noklusētais klients, taču arī ievietoti no Tiki-Taka atsūtītie rekvizīti. Ja šī iespēja ir izvēlēta, šādi rēķini netiks grāmatoti, tā dodot iespēju izveidot jauna klienta kartiņu manuāli, ja tas ir nepieciešams.

Noklusējuma artikuls – tiks izmantots rindām, kurā artikula kods nav atpazīts

Samaksas termiņš – izveidoto rēķinu samaksas termiņš

Atjaunot noliktavu – vai no Tiki-Taka ienākošajiem rēķiniem vajadzētu atjaunot noliktavu

Samaksas veids sk. nauda – izmanto rēķiniem, kas apmaksāti ar skaidru naudu

Samaksas veids karte – izmanto rēķiniem, kas apmaksāti ar karti.
Ja rēķins apmaksāts ar karti un skaidru naudu, tad importējot tiks izveidota papildus samaksas veida rinda rēķinā.

Samaksas veids dāv. karte – samaksas veids rēķiniem, kas apmaksāti ar dāvanu karti

NB! Pārdotās dāvanu kartes nonāk Standard Books kopā ar automātisko rēķinu sinhronizāciju nakts laikā par iepriekšējo dienu, dāvanu karte tiks reģistrēta nākamjā dienā.

Dāv. karšu artikuls – artikuls, kas tiks izmantots kā pārdodamā dāvanu karte (tiks sūtīts uz Tiki-Taka sistēmu kā dāvanu karte). Šim artikulam jāuzstāda vērtība 1 EUR. Iegādājoties dāvanu karti, Tiki-Taka ierīcē vajadzēs nomainīt grozā esošo artikula daudzumu uz summu, par kādu dāvanu karte tiks iegādāta.

Importa laiks – vai importēt rēķinus no Tiki-Taka automātiski un cikos to darīt. Imports notiek par iepriekšējās dienas rēķiniem, tāpēc būtu jāliek laiks sākot ar 08:00 (atsevišķos gadījumos ir novērots, ka vajag vēl vēlāk, lai TikiTaka paspēj apstrādāt rēķinus).

Pēdējais pieprasījuma laiks – aizpildīsies automātiski ar pēdējā pieprasījuma datumu

Datu sūtīšanai

Šīs izvēles rūtiņas var izmantot tam, lai izvēlētos, kurus datus sūtīt Tiki-Taka, jo dažus no tiem (PVN kodus, valsti) var un vajag sūtīt tikai pirmo reizi, bet citas (Personas, Artikulus) jāatjauno regulāri, bet varbūt ne katru reizi.

Sūtīt kases lietotāju datus – vai nosūtīt personu ierakstus, kas iestatīti integrācijas parametros (tālāk instrukcijā)

PIN koda lauks – jāizvēlas, kurā laukā glabājas lietotāja Tiki-Taka PIN koda vērtība. Parasti Skaitļa lauks 1, jo sastāv no vairākiem cipariem

Sūtīt vienības, Sūtīt valūtas, sūtīt dāvanu kartes – vai sūtīt artikulu vienību, valūtu un dāvanu karšu datus uz Tiki-taka

Sūtīt PVN kodus – vai sūtīt PVN kodu datus uz Tiki-Taka

    • PVN koda lauks – kā sauc PVN kods Tiki-Taka sistēmā, piemēram, A, B utt. Parasti jāizvēlas Teksta lauks 1
    • PVN koda lauks 2 – Tiek izmantots integrācijas nodrošināšanai. Parasti jāizvēlas Teksta lauks 2

Sūtīt valstis – parasti sūta tikai LV, ko attiecīgi jāizvēlas integrācijas iestatījumos

Sūtīt artikulus – vai sūtīt artikulus uz Tiki-Taka. Kurus artikulus sūtīt, kontrolē moduļa Integrācija > Iestatījumi > Automātiskie API pieprasījumi (lasiet tālāk aprakstā)

Integrācija > Iestatījumi > Tiki-Taka iekārtas

Iekārtas ID – Tiki-Taka ierīces ID, ko var atrast Tiki-Taka pārvaldības panelī sadaļā “Iekārtas”

Noliktava – ja darbinieki strādā vairākās filiālēs, tad iespējams piesaistīt Noliktavas kodu pie Filiāles kontakta numura, un Tiki-Taka importa laikā ielasīs ne tikai Filiāli un Noliktavu. Ja lauks ir tukšs, tiks izmantota noklusējuma Noliktava.

Filiāle – jāizvēlas kontakta ieraksts, kas jānodefinē katrai struktūrvienībai/veikalam/filiālei.
Šī filiāle tiks ievietota rēķina laukā Filiāle, kas tiks izveidots no konkrētās iekārtas datu importa un to varēs izmantot datu analītikā

Integrācija > Iestatījumi > API ierakstu konfigurācija

Šajā iestatījumā var izvēlēties, kurus ierakstus no reģistriem sūtīt uz Tiki-Taka sistēmu. Lai to izdarītu, jāizvēlas Tiki-Taka “Integrācija” laukā, tad “reģistrs”, piemēram, Personas, PVN kodi vai Artikuli un nepieciešamo “Sūtīšanas statusu”:

  • Sūtāmie – nokusētā vērtība, atverot iestatījumu, lai parādītu tikai tos ierakstus, kas paredzēti sūtīšanai. Tādēļ pirmajā reizē iesatījums būs tukšs. Lai to mainītu, jāizvēlas cits Sūtīšanas statuss.
  • Nesūtāmie – reģistru ieraksti, kas nav paredzēti sūtīšanai. Paredzēts, lai varētu to izmainīt konkrētiem ierakstiem.
  • Visi – parādīs visus izvēlētā reģistra ierakstus (piemēram, visas Personas), lai var izvēlēties, kurus ierakstus sūtīt izvēlētajai integrācijai

Pēc tam, kad ir izvēlēti sūtāmie PVN kodi, valsts, mērvienības, personas un artikuli, var doties uz Tiki-Taka iestatījumi un nosūtīt datus ar pogu Sūtīt datus.

Atjaunošanas statuss:

Nosūtīti – ieraksts ir nosūtīts uz integrāciju

Atjaunoti – ieraksts ir atjaunots un gaida, kad tiks nosūtīts uz integrāciju

Kļūdaini – ierakstu mēģināja nosūtīt uz integrāciju, bet pieprasījums bija neveiksmīgs (kļūda datos). Atkārtoti netiks sūtīti šie ieraksti, lai lieki nesūtītu kļūdainus datus.

Integrācija > Iestatījumi > Automātiskie API pieprasījumi

Var izveidot ierakstu Tiki-Taka integrācijai, kas definē, cik bieži kurus datus sūtīt. Piemēram:
Integrācija: Tiki-Taka
Aktīvs: vai aktivizēt šo sūtīšanu
Komentārs: lai aprakstītu šīs konfigurācijas būtību
Tips: jāizvēlas, kurus datus jāsūta, piemēram, Artikulu izmaiņas
Noliktava: lai sūtītu noliktavas atlikumu noteiktās noliktavās, bet tas uz Tiki taku neattiecas (tas atteicas uz citām integrācijām)
Artikulu klase:
– ja nav ievadīta vērtība, integrācijas iestatījumā tiks izveidoti ieraksti visiem artikuliem
– ja būs izvēlēta viena klase, tiks izveidoti integrācijas ieraksti tikai artikuliem ar šo klasi
– var ievadīt arī loģisko izteiksmi ar artikulu klasifikācijām, izmantojot “,” (un), “+” (vai) un “!” (ne) operatorus, piemēram, “(RETAIL+WHOLESALE),!BLUE”
Reģistrēt izmaiņas – vajag atzīmēt, lai mainot jebkādus datus sistēmā konkrētam artikulam (cena utt), tas tiktu atkal sūtīts uz Tiki taka ierīci atjaunošanai

Šo statusu var redzēt API ierakstu konfigurācija iestatījumā kolonnā Atjaunots.

NB! Automātiski dati atjaunosies tikai par artikuliem. Pamatdatu gadījumā, jāveic sūtāmo datu izvēle un nosūtīšana manuāli.

Dāvanu kartes izmantošana 

1. Pos terminālis > Rutīnas > Apkalpošanas > Veidot dāvanu kartes – izsniegtas
Izveidojiet jaunas dāvanu kartes bez vērtības, lai tās varētu sūtīt uz Tiki Taku (kopā ar artikuliem)
2. Sūtot artikulus uz Tiki-Taka sistēmu, tiek sūtītas arī dāvanu kartes kā preces, bet katra ar savu unikālo svītru kodu. Tas nozīmē, ka noskenējot dāvanu karti veikalā ar 1. solī uzģenerēto Dāvanu karti ar tās svītru kodu, tiks ievietota tā specifiskā Dāvanu karte.
3. Tiki-Taka ierīcē grozā nepieciešams nomainīt daudzumu uz summu, par kādu dāvanu karte tiks iegādāta
4. Rēķins izveidosies nākamajā dienā un pie grāmatošanas varēsiet pārbaudīt, vai ienākošais artikuls ir dāvanu karšu artikuls. Ja ir, tad būs jāatjauno “Dāvanu kartes – izsniegtās” ierakstu ar ķeksi “Aktīvs” un preces summu. Pēc tam jāuzģenerē “Dāvanu kartes – pārdotās”
5. Lai pārdotās dāvanu kartes tiktu sinhronizētas automātiski ar Tiki-Taka sistēmu,  modulī Integrācija > Iestatījumi > Automātiskie API pieprasījumi jāizveido jauns ieraksts priekš Tiki-Taka integrācijas ar Tipu “Dāvanu karšu izmaiņas” un jāatzīmē kā aktīvs. Tas nodrošinās, ka “Dāvanu kartes – pārdotās” tiks sūtītas uz Tiki-Taka sistēmu automātiski.

Vai šis raksts bija noderīgs? Jūsu novērtējums palīdzēs mums uzlabot šo vietni.

Paldies par novērtējumu! Ja vēlaties, varat pievienojiet savu komentāru un kontaktinformāciju, lai mēs varētu ar Jums sazināties.
Paldies par novērtējumu!
Neizdevās nosūtīt komentāru

Kā Standard Books palīdz pārdošanas darbam un klientu pārvaldībai?

23. jūlijs 2024

Pārdošanas darbu veikšana ir daudz… Lasīt tālāk

BI rīki budžeta plānošanā – moderna un racionāla pieeja

14. jūnijs 2024

Viens no galvenajiem finanšu direktora… Lasīt tālāk

Darbs no viensētas Kurzemē: ieguvumi un izaicinājumi

06. jūnijs 2024

Bija saulaina diena, kad devos… Lasīt tālāk