Iespēja samazināt manuālo datu apstrādes darbu un vairāk pievērsties tam, kas rada lielāku pievienoto vērtību, ir svarīgi ikvienam. It īpaši grāmatvežiem. Uzņēmuma grāmatvedības sistēmas automātiskais savienojums ar Swedbank internetbanku (jeb Swedbank Gateway) ir viens no risinājumiem, kas ļauj to īstenot.
Biznesa vadības sistēmām “Standard Books” un “Standard ERP” ir nodrošināts automātisks savienojums ar Swedbank sistēmu. Tādējādi, izmantojot šīs programmatūras, uzņēmumi var veikt Swedbank bankas operācijas tieši no biznesa vadības sistēmas. Datu apmaiņa starp Swedbank un biznesa vadības sistēmu notiek automātiski 24 stundas diennaktī, un tos grāmatvedim vai kādam citam darbiniekam nav nepieciešams manuāli eksportēt un importēt.
“Tas ļauj uzņēmumu grāmatvedībai kļūt efektīvākai, jo manuālo banku ierakstu ievadīšanu veic automatizētas sistēmas,” saka “Excellent Latvia” valdes loceklis Elvis Kvalbergs.
Turklāt sistēma ļauj importēt arī citu banku izrakstus. Piemēram, labi darbojas integrācija ar SEB, un drīzumā būs arī ar Luminor un bankas Citadele banku izrakstiem, ko iespējams importēt grāmatvedības sistēmā. Programma uzreiz pati atradīs rēķinu, pie kura šo maksājumu piesaistīt. Līdztekus ieņēmumiem un izdevumiem tiek izveidoti arī finanšu ieraksti.
Grāmatvedim iespēja ietaupīt laiku
“Informācija par konta stāvokli, maksājumu apstrādi un darījumiem automātiski nonāk uzreiz uzņēmuma biznesa vadības sistēmā “Standard Books” vai “Standard ERP”. Savukārt, ja vēlaties apmaksāt rēķinu, maksājumu veiciet grāmatvedības programmā, un to uzreiz no sistēmas varat nosūtīt arī bankai. Šādi var nosūtīt piegādātāju rēķinu maksājumu uzdevumus, avansa norēķinus, kā arī algu maksājumus tieši no grāmatvedības programmas. Vairs nav nepieciešams eksportēt dokumentu no grāmatvedības sistēmas un manuāli to importēt internetbankā,” stāsta Elvis Kvalbergs.
Šāds risinājums ļauj grāmatvedim strādāt vienā sistēmā – uzņēmuma biznesa vadības sistēmā. Bet vadītājam atliek vien internetbankā maksājumus apstiprināt.
Grāmatvedības sistēmā automātiski katru rītu nonāk arī uzņēmuma iepriekšējās dienas bankas izraksts. Līdz ar to vairs nav nepieciešams manuāli saglabāt dokumentu uz datora un augšupielādēt to programmā.
Automātiskais savienojums ar banku ietver arī automātisku maksājumu, maksājumu uzdevumu, priekšapmaksas, grāmatojumu izveidi u.c. Šīs iespējas grāmatvedim ik mēnesi sniegs ievērojamu laika ietaupījumu.
Biznesa sistēma pati veido finanšu ierakstus
Biznesa vadības sistēmā “Standard Books” vai “Standard ERP” ietverto risinājumu ir iespējams arī apmācīt.
“Līdztekus tādiem darījumiem kā pārdošanas un pirkuma rēķinu apmaksa bankas izrakstā programmatūra saprot arī cita veida darījumus un spēj grāmatveža vietā pati veidot finanšu ierakstus. Piemēram, programmai var iemācīt, ka maksājumi ar noteiktu apzīmējumu ir saimnieciskās izmaksas vai kredīta atmaksa. Tādējādi turpmāk visi maksājumi ar šādu apzīmējumu tiks atspoguļoti pareizajos kontos,” saka Elvis Kvalbergs.
Jo vairāk digitālo risinājumu, jo augstāka darba efektivitāte
Jo vairāk uzņēmumā tiek izmantoti dažādi digitālie risinājumi, jo darbinieku laika ietaupījums ir lielāks un darba efektivitāte – augstāka. Tā rāda vairāku “Excellent Latvija” klientu pieredze, kas ikdienā izmanto Swedbank saskarni, banku izrakstu importēšanu un līdztekus tam ieviesuši arī citus digitālos risinājumus – e-rēķinu nosūtīšanu un saņemšanu, čeku digitalizāciju u.c.
Visas šīs iespējas kopā palīdz arī grāmatvedim atbrīvoties no apnicīgā datu ievadīšanas darba un pievērsties uzdevumiem, kas uzņēmumam rada lielāku vērtību. Piemēram, datu ievadīšanas vietā grāmatvedis var nodarboties ar uzņēmuma finanšu rezultātu analīzi, uzlabot grāmatvedības sistēmas darbību kopumā un būt par svarīgu partneri uzņēmuma vadībai grāmatvedības un finanšu jautājumos.
Noderīgi arī grāmatvedības birojiem
Automātiskā saskarne ar Swedbank ir ideāli piemērota arī grāmatvedības birojiem. Vairs nav nepieciešams dokumentus, kas saņemti no klientiem, manuāli ievadīt grāmatvedības sistēmā. Pateicoties biznesa vadības sistēmas savienojumam ar Swedbank sistēmu, varat redzēt sava klienta naudas kustību tieši grāmatvedības programmā. Visa informācija par maksājumiem, ieņēmumiem un citiem darījumiem automātiski tiek apmainīta starp Swedbank un uzņēmuma biznesa vadības sistēmu.
Ja grāmatvedības birojā tiek izmantoti standarta konta plāni un grāmatvedības programmai jau vienreiz ir iemācīti visi kontējumi, tad to pašu shēmu ir iespējams izmantot arī visu citu klientu gadījumā.
Vairāk par šogad ieviestajām digitālās grāmatvedības iespējām biznesa programmatūrās “Standard Books” un “Standard ERP” lasiet mūsu bloga rakstā “Grāmatvedība kļūst vēl ērtāka – Excellent biznesa vadības sistēmu jaunākā versija jau gaisā!”