Ir divi veidi kā nodefinēt e-pakalpojumu izmantošanu programmā:
1. Sūtīt visiem klientiem pēc noklusējuma.
Modulī Sistēma > Iestatījumi > E-pakalpojumu iestatījumi > sadaļā E-rēķini:
Savukārt, ja nevēlēties, lai tiek izmantots pēdējais iestatījums pēc noklusējuma, tad
2. Konkrētam uzņēmumam atsevišķi
Lai nosūtītu konkrētam klientam rēķinus e-rēķinu formā, nepieciešams modulī CRM/ Realizācija > Reģistri > Kontakti > sadaļā “E-ieraksti” > attiecīgā klienta kontakta kartītē > atzīmēt “E-rēķinu saņēmējs”:
NB! Savukārt, ja modulī Sistēma > Iestatījumi > E-pakalpojumu iestatījumi > sadaļā E-rēķini > atzīmēts Noklusējuma rēķinu izsūtīšanas priekšrocības > “E-rēķins tiek sūtīts visiem klientiem”, bet jūs nevēlēties, lai kādam klientam tiek sūtīts e-rēķins, tad attiecīgā klienta kontakta kartītē, sadaļā “E-ieraksti” atzīmēt “Nesūtīt e-rēķinus”.
Specifikācijas logā ir iespējams atzīmēt vēlamo rēķinu nosūtīšanas veidu katram kontaktam atsevišķi zem Rēķina veids un Papildu piegāde.
Noklusējuma – noklusējuma vērtības, kas ievadītas modulī Sistēma > Iestatījumi > E-pakalpojumu iestatījumi
Elektroniskais – rēķins tiek nosūtīts kā XML fails pakalpojumu operatora portālam. No turienes e-rēķins virzās uz priekšu atbilstoši e-rēķinu portālā norādītajām nosacijumiem.
E-pasts – operators nosūta rēķinu kā e-pastu ar PDF pielikumu
Papīra rēķins – operators rēķinu nosūta kā papīra rēķinu
Nesaņemt – e-rēķini kontaktam netiek sūtīti
Telema – šai opcijai ir jāizmanto Telema saskarne
Edisoft – šai opcijai ir jāizmanto Edisoft (EDI) saskarne
Atkarīgi no e-pakalpojuma operatora klienti var izmantot divus nosūtīšanas veidus vienlaikus. Piemēram, nosūtiet rēķinu kā Elektronisko un arī pa E-pasts. Otram (papildu) nosūtīšanas veidam ir domāts Papildu piegāde.
Lasiet vairāk:
Ja ir veikta sākotnējā sistēmas konfigurācija un programmai ir derīga atslēga, visi rēķini tiks automātiski saņemti modulī Piegādātāji > Reģistri > Ienākošo e-rēķini. Pārbaudot saņemto rēķinu, atliek tikai mainīt tam statusu uz “Grāmatot” un izveidot Ienākošo rēķinu (Piegādātāji > Reģistri > Ienākošo rēķini).
NB! Ir iespēja iestatīt, lai Ienākošais rēķins veidotos automātiski no e-rēķina, atzīmējot Modulī Sistēma > Iestatījumi > E-pakalpojumu iestatījumi > sadaļā E-rēķini > Veidot automātiski Ienākošo rēķinu no e-rēķina ieraksta.