Sintija Kristapsone

Ietaupi 40% laika: Kā EDS API integrācija atvieglo grāmatvežu darbu

Vienkārša, droša un ērta datu apmaiņa starp uzņēmumu un Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS) ir iespējama. Izmantojot EDS API integrāciju, veic automātisku datu apmaiņu, samazini manuālā darba apjomu, kļūdu iespējamību un galu galā – ietaupi arī laiku.

Nevienam nav noslēpums, ka EDS atskaišu iesniegšanas laiks grāmatvedībā ir noslogots. Dokumentu iesniegšana ir ne vien laikietilpīgs uzdevums, bet parasti prasa arī lielu manuālo darbu, taču pastāv digitāli risinājumi, kas šo procesu būtiski atvieglo. 

Izmantojot biznesa vadības sistēmās integrēto EDS API dokumentu apmaiņu, piemēram, ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) vai Valsts sociālās apdrošināsnas aģentūru (VSAA), var atvieglot. Dokumentu iesniegšana, izmantojot EDS API servisu, notiek pēc System to System principa – nodokļa maksātāja grāmatvedības vai uzņēmumu vadības sistēmā uzkrātie dati tiešsaistē tiek nodoti VID un novietoti Elektroniskās deklarēšanas sistēmā tālākai to pārbaudei un iesniegšanai. Pēc datu saņemšanas EDS dokumentiem tiek veiktas loģiskās un matemātiskās pārbaudes, informāciju par kļūdām vai neatbilstībām attēlojot EDS dokumenta ievadformā, tā ietaupot darbinieka laiku. 

Ieguvums – laiks

Tiek lēsts, ka grāmatveži, kas izmanto EDS API integrāciju, vidēji ietaupa 40% laika, kas nepieciešams atskaišu iesniegšanai Valsts ieņēmumu dienestā (VID), salīdzinājumā ar tiem, kas to dara manuāli. Samazinot noslodzi grāmatvežiem, atskaišu iesniegšanas periodā, parādās laiks citiem nozīmīgiem uzdevumiem, piemēram, jaunu grāmatvedības procesu ieviešanai vai kvalifikācijas celšanai. Skaidrs, ka no tā iegūs visi darbinieki.

Starp citu, grāmatvežu loma uzņēmumā, pateicoties digitalizācijas iespējām, ir mainījusies un šobrīd vienkārša datu ievade ir kļuvusi par ļoti primitīvu grāmatvedības procesu. Labs grāmatvedis mūsdienīgā uzņēmumā spēj pildīt konsultanta funkcijas, analizējot un veicinot uzņēmuma finanšu attīstību. 

 

Kas ir EDS API?

EDS API ir Elektroniskās deklarēšanas sistēmas servisa saskarne Application Programming Interface, kas tiek izmantota datu apmaiņai starp nodokļu maksātāja grāmatvedības vai uzņēmuma vadības sistēmu un VID EDS.

 

Pašlaik ir pieejami 16 dokumenti, kurus var iesniegt izmantojot EDS API. No tiem sekojošie ir pieejami “Standard Books” vai “Standard ERP” sistēmā:

  1. Darba devēja ziņojums (VSAOI un IIN);
  2. PVN taksācijas perioda deklarācija;
  3. IeIeN pārskats par izmaksām nerezidentiem.

 Vairāk par to, kā izmantot EDS API integrāciju var izlasīt šeit (https://excellent.lv/palidzibas-dienests/eds-api-integracija/)

PIETURA – Digitalizācija: Vai Latvija var būt zaļā Dubaija?

15. Nov 2024

Pietura - Digitalizācija

Podkāsts “PIETURA – Digitalizācija”: Vai Latvija var būt zaļā… Lasīt tālāk

Pirmo reizi “Excellent Latvia” Klientu diena 

07. Nov 2024

Ziņas

Šogad rudens sezonu sākām ar pirmo “Excellent Latvia” klātienes klientu… Lasīt tālāk

Podkāsts: “PIETURA – Digitalizācija”

24. Okt 2024

Pietura - Digitalizācija

Jaunums: podkāsts uzņēmējiem “PIETURA – Digitalizācija” Šoruden laižam klajā… Lasīt tālāk

Kārlis Klovāns
Biznesa attīstības vadītājs

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.

Pieraksties mūsu jaunumu e-pastam!

Saņem Excellent jaunumus un informāciju par produktu atjauninājumiem.

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.