Atjaunots 28. oktobris 2025
Kā no Piedāvājuma izveidot Klienta pasūtījumu un/vai Rēķinu?
Efektīva Piedāvājuma, Klienta pasūtījuma un Realizācijas rēķina pārvaldība ir pamats katra uzņēmuma pārdošanas ciklam. Veidojot Piedāvājumus klientiem iespējami vairāki veidi un risinājumi, kā organizēt darbu, lai veiksmīgi pārvaldītu Piedāvājuma, Klientu pasūtījuma un Realizācijas rēķina plūsmu.
1. Piedāvājuma izveide
Ja jums nepieciešams klientam nosūtīt Piedāvājumu, tad dodieties uz moduli Pārdošanas vadība > Reģistri > Piedāvājumi > Veidot – jauns Piedāvājums.
Piedāvājumu dokumentus ir vērts veidot arī gadījumos, kad nav skaidrs, vai darījums notiks, jo tie noder pārdošanas vēsturē un datu analīzē. Atkārtotu klientu saziņas gadījumos piedāvājums palīdz sistemātiski dokumentēt solītos nosacījumus.
Aizpildiet klienta datus, norādiet preces vai pakalpojumus. Piedāvājumos var izmantot arī servisa artikulus, kas nav noliktavas artikuli, bet piemēroti pakalpojumu, projekta kalkulācijas vai servisa stundu uzskaitei.
Derīgs līdz – ja piedāvājumam ir derīguma termiņš, tad norādiet to.
Varbūtība – aizpildiet atbilstoši savai pārliecībai par darījuma iespējamību, piemēram, 70%.
Sadaļā “Cenu lapa” – varat izmantot laukus Cenu lapa vai Atlaižu matrica.
Piedāvājumu var nosūtīt klientam pa e-pastu, izmantojot Veidot > e-pastu.
Piedāvājumu statusu un prognozi var analizēt ar Pārdošanas vadība > Atskaites > Piedāvājumu prognoze, kas ļauj filtrēt un redzēt kopējos potenciālos ienākumus atkarībā no “Varbūtības”.
2. Klienta pasūtījuma vai Rēķina izveide
No Piedāvājuma var izveidot:
A) Klienta pasūtījumu, ja vēlaties rezervēt preces/pakalpojuma izpildi un turpināt ar piegādi;
B) Rēķinu, ja klients uzreiz piekrīt un rēķins jāizraksta bez piegādes.
2.1. No Piedāvājuma → Klienta pasūtījums, ja:
- nepieciešama noliktavas rezervācija vai piegāde vēl sekos;
- būs daļējas piegādes un/vai vairāki rēķini;
- pie klienta vēl jāprecizē izpildes termiņi, piegādes adrese u. tml.
Kad klients apstiprina Piedāvājumu, izveidojiet Klienta pasūtījumu tieši no Piedāvājuma ar Veidot > Pasūtījumu.
Sistēma automātiski pārnes visas rindas un datus.
Piedāvājumā automātiski lauks “Varbūtība” redzams kā 100% un statuss nomainās uz “apstiprināts”.
Klienta pasūtījuma dokuments ļauj sekot līdzi piegādes un izpildes procesam.
Tālākā plūsma: No Klienta pasūtījuma veidojiet Nosūtīšanu un pēc piegādes — Rēķinu (pilnu vai daļēju). Vairāk lasiet šeit.
2.2. No Piedāvājuma → Rēķins, ja:
- klients apstiprina piedāvājumu un piegāde jau notikusi vai nav nepieciešama;
- vēlaties nekavējoties izrakstīt rēķinu (piem., pakalpojums sniegts).
Lai izveidotu Realizācijas rēķinu, dodieties uz moduli Pārdošanas vadība > reģistrs Piedāvājumi > izvēlnē Veidot izvēlieties Rēķinu.
NB! Ja rēķins uzreiz neatveras, tad Realizācijas modulī pārbaudiet iestatījumu Numuru sērijas – rēķini. Norādīto numuru diapazons var būt pilns. Palieliniet “līdz” skaitli.
Piedāvājumā automātiski lauks “Varbūtība” redzams kā 100% un statuss nomainās uz “apstiprināts”.
Izveidoto rēķinu var iegrāmatot un nosūtīt klientam pa e-pastu ar PDF pielikumu ar Veidot – e-pastu vai elektroniski, atkarībā no izvēles.
Jūs varētu interesēt arī šie raksti:
Kā izrakstīt rēķinu par klienta pasūtījumu?
Kā var sastādīt vienu kopīgu rēķinu par vairākiem pasūtījumiem?



