Atjaunots 01. jūlijs 2024
Kā sagatavot IeIeN pārskatu par izmaksām nerezidentiem iesniegšanai EDS?
Šobrīd Valsts Ieņēmumu Dienests (VID) piedāvā 16 dokumentus, kurus var iesniegt, izmantojot EDS API. IeIeN pārskats par izmaksām nerezidentiem ir viens no tiem, kuri ir pieejami arī Standard Books /Standard ERP sistēmā.
Lai sagatavotu pārskatu sistēmā un iesniegtu Elektroniskās Deklarēšanas Sistēmā (EDS), jāizpilda sekojošie soļi:
1. Algas > Reģistri > Darbinieki obligāti ir jāatzīmē “Nepilsonis” un jānorāda Pilsonība darbinieka kartītes “Pamatdati” sadaļā. Kā arī jānorāda darbinieka deklarēto adresi kartītes “Personīga informācijas” sadaļā.
2. Darbiniekam, kas nav rezidents Algas > Reģistri > Līgumi darbinieka līgumu jāpapildina ar rindu
Tips – Uzstādīt
Oper.tips – IINLIKM (IIN likme nerezidentiem), to var iestatīt erot uz Algas > Iestatījumi > Operāciju tipi
Vērtība – 23.00 (23%)
3. Jāizveido attiecīgo ienākuma veidu Algas > Iestatījumi > Ienākumi veidi, kas ir atzīmēts kā “Ikmēneša”.
4. Jāizveido aprēķinu Algas > Reģistri > Aprēķins ar attiecīgo Ienākumu veidu.
5. Jāizveido formulu Nerezidentiem Algas > Iestatījumi > EDS Eksporta parametri.
6. Jāizveido eksportu Algas modulis > Rutīnas > Eksports > IINnerez – Pārskats par fiz.pers. izm. summām uz EDS sistēmu, norādot sekojošus parametrus (izmantojot EDS API vai XML failu):
– Periods
– Formula kods
– Ienākumu veidi
– Izpildītājs
– Izmaksas datums
7. Pārbaudiet EDS sistēmā