Atjaunots 30. maijs 2024
Kādā veidā klientam var norādīt kredītlimitu?
Lai izmantotu kredītlimita funkciju:
A) Nosakiet kredītlimitu klienta kartītē
Reģistrā kontakti > sadaļā Nosacījumi aizpildiet lauku “Klienta kredītlimits” un “Kl. kredītlimita dienas”. Šeit norādiet uzņēmuma kredītlimitu vietējā valūtā. Ja nevēlaties atļaut uzņēmumam iegādi uz kredīta, tad kā kredīta limitu ievadi 0.01
B) Realizācijas modulis > Iestatījumi > Kredīta limits
Šie iestatījumi ļauj kontrolēt darījumus ar Klientu, kad Klienta kredītlimits ir pārsniegts vai ir sasniedzis pēdējo robežu.
- Brīdinājumi (pirmās trīs izvēles) parādīsies tad, ja tiek izmantots Klients, kura kredītlimits jau ir pārsniegts.
- Saglabāt (nākamās trīs izvēles) netiks atļauts, ja ar konkrēto darījumu tiek pārsniegts Klienta kredītlimits.
- Visu izvēļu gadījumā Klienta kredītlimits tiek salīdzināts ar viņa neapmaksāto rēķinu kopsummu (atbilstoši zemāk norādītajam – vai nu ar Nesamaksāto vai Nokavēto Rēķinu kopējo summu).
- Pēdējā izvēle salīdzina kredītlimitu ar Klienta nesamaksāto Rēķinu kopsummu un tā neizpildīto Pasūtījumu kopsummu.
Klienta kredīta statusa aprēķināšanai var izmantot vienu no trim metodēm:
- Visi nesamaksātie rēķini – vērā tiek ņemti visi nesamaksātie rēķini.
- Tikai kavētie rēķini – vērā tiek ņemti tikai nokavētie nesamaksātie rēķini. Piemēram, ja Klienta samaksas veikšanas nosacījums ir 30 dienas, tad vērā tiek ņemti rēķini, kuru apmaksas termiņš pārsniedz 30 dienas.
- Tikai aktīvie rēķini – ja klientam ir nokavēti rēķini, tad automātiski tiek uzskatīts, ka viņš ir pārsniedzis kredītlimitu neatkarīgi no šo rēķinu summas. Ja šādu rēķinu nav, tad vērā tiek ņemti tikai nesamaksātie rēķini, kuru termiņš nav nokavēts. Kredītlimits netiek pārbaudīts, ja Klientam nav noteikts kredītlimits.