Pētījumi liecina – uzņēmuma digitalizācija var palielināt darbinieku produktivitāti par 20 – 30%. Kas nozog darbinieku laiku un kā realizēt atklāto potenciālu?
Iedomājieties uzņēmumu, kurā ir atsevišķas sistēmas klientu datu pārvaldībai, pasūtījumu apstrādei un noliktavā esošo krājumu uzskaitei. Šīs sistēmas darbojas neatkarīgi viena no otras un datu apmaiņa starp tām notiek manuāli. Tas ir laikietilpīgi un neefektīvi.
Inerces un ieraduma dēļ, darbinieki mēdz veikt savus pienākumus nedomājot par procesu optimizāciju. Ja stratēģiski laika resursa zaudējums nav pamanīts vai tam netiek pievērsts gana daudz uzmanības, pastāv risks zaudēt cīņā ar konkurentiem, kas jau laikus saskatījuši kompleksu procesu pārvaldības iespējas.
Kā iegūt laiku, nevis to zaudēt?
Manuāli veikts darbs ir viens no izaicinājumiem, kuram ikdienā tiek tērēts daudz laika. Piemēram, dažāda veida dokumentu eksports, to pārsūtīšana un pielāgošana savstarpēji nesaistītās programmatūrās, vairākkārtēja datu pārbaude un līdzīgas darbības. Lai nodrošinātu uzņēmuma veiksmīgu darbību, dažādu jomu darbinieki – grāmatveži, pārdevēji, loģitikas speciālisti – ir ieinteresēti ne tikai informācijas plūsmas nepārtrauktībā, bet arī, piemēram, datu drošībā un to ticamībā.
Šiem izaicinājumiem ir risinājumi. Uzņēmumu digitalizācijas rezultātā uzņēmēji var lietot tādas biznesa vadības sistēmas, kas ir lietotājiem draudzīgas un efektīvas. Ne mazāk būtiski – to izmaksas ir samērīgas, tāpēc sistēmas kļūst pieejamas arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
Vienkāršoti runājot, uzņēmumiem ir pieejams risinājums, kas, pirmkārt, piedāvā praktiski visu uzņēmējdarbības risinājumu integrāciju vienā programmatūrā. Tātad – visi iesaistītie uzņēmuma darbinieki savus pienākumus veic vienuviet, vienā virtuālā vidē. Ievadītie dati pieejami teju uzreiz, tie nav speciāli jāeksportē vai jāimportē, tiem ir pieeja faktiski no jebkuras vietas arī tad, ja darbinieki strādā attālināti.
Ieviešot šos risinājumus, uzņēmumā vienlaikus notiek arī biznesa vadības procesu audits. Izvērtējam esošo situāciju un izstrādājam ceļa karti, lai celtu sava uzņēmuma konkurētspēju, darbinieku kvalifikāciju, efektīvāku procesa vadību, līdz ar to arī veiksmīgāk un mērķtiecīgāk sasniegt peļņas rezultātus.
Integrācijas – procesa turpinājums
Kad biznesa vadības risinājumi ir sakārtoti un efektivizēti, visdrīzāk izdosies pamanīt darbības un procesus, kuri šķitīs traucējoši, piemēram, trešajām pusēm paredzēto datu vairākkārtēja ievade. Lielisks piemērs būtu dažāda veida maksājumu sūtīšana. Lūk, izaicinājums darbinieku produktivitātes celšanai!
“Standard Books” un “Standard ERP” piedāvā virkni integrāciju, kas papildina jau esošo sistēmas funkcionalitāti. Šīs integrācijas var salīdzināt ar tiltiem, kas savieno dažādas savstarpēji it kā nesaistītas informācijas salas – programmatūras, datubāzes, lietojumprogrammas.
Pilna mūsu integrāciju partneru piedāvātā funkcionalitāte vienmēr ir pieejama “Standard Books” un “Standart ERP” jaunākajās versijās. https://excellent.lv/par-uznemumu/integraciju-partneri/
Drošs un efektīvs savienojums
Atgriežoties pie iepriekš minētā piemēra par maksājumu sūtīšanu. Viena no mūsu sistēmās pieejamām integrācijām ir “Swedbank” vārteja (Gateway), kas nodrošina automātisku konta pārskata saņemšanu programmā, kā arī minēto iespēju nosūtīt dažāda veida maksājumus tieši no programmas uz internetbanku.
Šī šķietami vienkāršā papildu funkcionalitāte ļauj automatizēt manuālos procesus, ļauj veikt nepieciešamos bankas darījumus vienuviet. Turklāt bankas vārteja ir risinājums, kas uzņēmumiem palīdz novērst dažādus ar drošības jautājumiem saistītus riskus. Tas izveidots, lai automātiski tiktu ievēroti aktuālie normatīvie akti, kas saistīti ar maksājumiem un finanšu datu drošību.
Ļoti ērti šādu integrāciju būtu izmantot, piemēram, lai automātiski veiktu algas maksājumus saviem darbiniekiem vai savā interneta veikalā, lai apstrādātu klientu maksājumus tiešsaistē.
Viena klikšķa risinājumi
Savā ikdienā tik ļoti esam pieraduši pie ērtiem risinājumiem, piemēram, izmantojot maksājuma pieprasījumu telefonā. Veikt šos savstarpējos mikro norēķinus pēc kopīgām pusdienām vai dāvanas iegādes kolēģiem nekad līdz šim nav bijis tik vienkārši.
Un visdrīzāk tieši tādu pašu ērtības nodrošinājumu mūsu darbinieki sagaidītu, veicot savus ikdienas pienākumus. “Standard Books” un “Standard ERP” biznesa vadības sistēmu integrācijas bieži vien ir šis viena klikšķa risinājums, kas piešķir darbiniekiem papildu jaudu. Lielisks piemērs ir “Paylink Solutions” integrācija, kas no programmas ļauj nosūtīt rēķinu ar maksājuma saiti.
Iespēju potenciāls
Līdzās pastāv vēl viens risks – pat tad, ja uzņēmumā veikti digitalizācijas procesi, ne vienmēr visa sistēmas funkcionalitāte tiek izmantota. Tas nozīmē, ka ieguldītās investīcijas strādā tikai daļēji un viss pārvaldības sistēmu potenciāls netiek izmantots. Tāpēc “Excellent” speciālisti iesaka vienmēr uzdot maksimāli daudz jautājumu par programmatūras sniegtajām iespējām.
Labprāt dalāmies arī ar mūsu klientu pieredzi, piemēram, Māris Berķis “PULSOMETRS.LV” vadītājs atzīst, ka vienā brīdī bija nepieciešams ieviest sistēmu, lai samazinātu manuālo darbu un vairāk laika atliktu klientu apkalpošanai. Te lieti noderēja “Standard Books” partneru integrācijas. https://excellent.lv/pulsometrs-lv-mazak-manuala-darba-vairak-laika-klientu-apkalposanai/