Barba Zeme

Noliktavas uzskaites programma – palīgs preču uzskaitei un klientu apkalpošanai

Noliktava – uzņēmuma neredzamā daļa. Bet tieši no tā, cik sakārtots un raits darbs norit tajā, būs atkarīgs, cik kvalitatīvu apkalpošanu varēsiet nodrošināt klientiem un vai nepieciešamās preces būs savlaicīgi pieejamas. Noliktavas uzskaites programma – rīks, kas palīdzēs darbu noliktavā organizēt precīzi, pārskatāmi un ērti.

Arvien retāk uzņēmumos manāma prakse, ka noliktavā esošās preces tiek pierakstītas Excel dokumentos vai varbūt pat uz papīra. Tas prasa daudz laika un arī pacietības, lai šiem datiem izsekotu, regulāri tos atjaunotu un kur nu vēl veiktu inventarizāciju! Daudz ērtāk, ātrāk un precīzāk to visu paveikt ir noliktavas uzskaites programmā. Bet inventarizāciju veikt – ar mobilo lietotni, preces skenējot, nevis manuāli pierakstot.

Kādēļ nepieciešama noliktavas uzskaites sistēma?

Noliktavas uzskaites programma jeb sistēma sniedz iespēju kontrolēt un pārvaldīt noliktavas procesus no preces pasūtījuma līdz piegādei klientam. Tā ļauj veikt krājumu uzskaiti un kontroli, lai jūs pārzinātu, kas, kur un cik daudz atrodas, varētu preces pasūtīt nepieciešamajā daudzumā un tās nebūtu arī iegādātas pārāk daudz. Ja noliktavā esošo krājumu uzskaite nav precīza, tad preču aprite un krājumu izveide var nebūt atbilstoša pieprasījumam. Tas, savukārt, uzņēmumam var radīt zaudējumus un pasliktināt klientu apkalpošanas kvalitāti.

Noliktavas uzskaite nodrošina informācijas apmaiņu starp pārdošanu un iepirkumiem, tādēļ tā ir ļoti svarīga visu šo procesu veiksmīgai norisei. 

Būtiski, lai noliktavas uzskaite būtu sasaistīta arī ar grāmatvedības sistēmu. Tas ļauj nodrošināt, ka naudas atlikumi, rēķini un preču uzskaite tiek nodrošināta vienotā sistēmā un gan finanšu, gan preču dati atbilst viens otram. Līdz ar to dati darbiniekiem nav manuāli jāievada no vienas sistēmas otrā – ievadot sistēmā noliktavas datus, grāmatvedības dati sistēmā nonāk automātiski un otrādi. Tas ietaupa laiku, ļauj strādāt efektīvāk un iegūt precīzu informāciju, samazinot kļūdu iespēju.

Laba noliktavas uzskaites sistēma nodrošina arī preces pašizmaksas aprēķinu – pareizu vidējo svērto vai FIFO pašizmakas aprēķinu. Savukārt precīza pašizmaksa ļauj aprēķināt precīzu peļņu pārdošanas darījumiem.

Kādu programmu izvēlēties noliktavas uzskaitei?

Domājot par programmatūru, mēs iesakām uz to raudzīties kā uz ilgtermiņa risinājumu – proti, skatīties uz sistēmām, kas nodrošinās arī tādu procesu pārvaldību, kas būs nepieciešami jūsu uzņēmumam augot. Tas pasargās no situācijām, ka, uzņēmumam vai tā apgrozījumam palielinoties, nepieciešams pāriet uz citu programmatūru vai strādāt ar vairākām savstarpēji nesaistītām sistēmām, kas būtiski apgrūtina darbu.

Tādēļ ir vērts izskatīt biznesa vadības sistēmu jeb resursu pārvaldības sistēmu (ERP) izmantošanu. Tās nodrošina, ka vienas programmatūras ietvaros savstarpēji integrēta ir gan noliktava, gan grāmatvedība, pārdošana, serviss, ražošana, gan citi uzņēmuma procesi. 

Programmatūrā “Standard Books” un “Standard ERP” noliktavas uzskaite ir daļa no lielākas resursu vadības sistēmas, kas palīdz pārvaldīt visu uzņēmumu. Atkarībā no jūsu uzņēmuma lieluma un procesiem, varat izmantot tieši tos moduļus, kas jums nepieciešami, un ar laiku papildināt to klāstu atbilstoši jūsu vajadzībām.

Noliktavas uzskaite biznesa vadības sistēmā “Standard Books” un “Standard ERP”

Ieskatīsimies, kādas noliktavas pārvaldības iespējas sniedz biznesa vadības sistēmas “Standard Books” un “Standard ERP”:

  • Programmatūrā iespējams redzēt, kuros plauktos kādas preces atrodas.
  • Varat redzēt aktuālos noliktavas atlikumus, un šo informāciju izmantot arī pārdošanas procesā. Ja preces ir pietiekamā daudzumā, pārdošanas speciālisti tās droši var piedāvāt klientiem. Bet, ja redzams, ka drīz tās pietrūks – savlaicīgi pasūtīt papildinājumu. Tas palīdzēs nodrošināt nevainojamu un operatīvu klientu servisu. Tāpat preces nevar pazust, jo sistēmā ir redzamas noliktavas krājumu izmaiņas.
  • Ir redzams, cik preces ir rezervētas, pasūtītas, cik tiek ražotas utt.
  • “Iztrūkstošo preču pārskatā” iespējams pārbaudīt, vai noliktavā rodas iztrūkums.
  • Rēķinu par klientam nosūtītajām precēm iespējams izveidot automātiski. 
  • Programmā ir iespēja izveidot arī priekšapmaksas jeb avansa rēķinu.
  • Iespējams veidot preču norakstīšanu.
  • Programmatūrā tiek reģistrēta un atspoguļojas arī preču kustība, ja tās nepieciešams nosūtīt no vienas noliktavas uz citu.
  • Preču inventarizāciju iespējams veikt ar mobilo lietotni, tās skenējot. Dati automātiski nonāks programmatūrā.
  • Iespēja sekot līdzi precēm sadalījumā pa partijām, sērijas numuriem, derīguma termiņiem, izmēra u.c.

Uzņēmuma vadības sistēmās “Standard Books” un “Standard ERP” varat atlasīt un sekot līdzi arī precēm pēc sērijas numura. Tas ir īpaši noderīgi, ja jums ir preces ar unikālu sērijas numuru. Tādējādi varat pārvaldīt arī garantijas servisa procesu – kuram modelim kādi servisa darbi un kad veikti, kad prece iepirkta u.c. Veidojas sērijas numura vēsture. 

Var sekot līdzi arī pēc preces partijas un to derīguma termiņa – tas palīdz pārvaldīt preču noietu atbilstoši derīguma termiņam vai garantijas laikam. Ja kāda partija nav kvalitatīva, to iespējams laicīgi konstatēt un attiecīgi informēt arī klientus. Ir iespēja preces segmentēt arī pa variācijām – piemēram, apģērbu pēc krāsas, izmēra u.c. Tas palīdz vienuviet redzēt, cik daudz kāda veida preces ir noliktavā un ko nepieciešams pasūtīt papildus.

  • Programmatūra nodrošina iespēju aprēķināt preces vidējo svērto vai FIFO pašizmaksu. Tas, savukārt, ļauj aprēķināt precīzu peļņu pārdošanas darījumiem.
  • Pieņemot preces noliktavā, ir iespējams pašizmaksai pievienot arī transporta izmaksas.
  • Šo programmatūru noliktavas pārvaldības sistēmu iespējams integrēt arī ar ražošanu – tas ļaus kontrolēt, lai preces tiktu saražotas atbilstoši pieprasījumam. Noliktavā automātiski norakstās tas, kas aiziet uz ražošanu, bet gatavo preču saņemšana automātiski tiek piefiksēta noliktavas sistēmā.

Izmantojot noliktavas uzskaites programmas sniegtās iespējas, darbiniekiem nav jāmeklē nepieciešamās preces pa plauktiem vai savos pierakstos. Uzņēmuma vadības sistēmā ir redzams, kur, kas un cik daudz atrodas. Pateicoties šai uzskaitei, arī uzņēmuma mājaslapā vai e-veikalā klienti var redzēt faktiskos preču atlikumus, kas ir noliktavā, un iepērkoties būt droši, ka preces saņems jau tuvākajā laikā.

“Standard Books” un “Standard ERP” ir elastīgas programmatūras, ko iespējams pielāgot atbilstoši katra uzņēmuma vajadzībām – gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem.

Lai uzzinātu vairāk par šīm programmatūrām un iepazītos ar demo, sazinieties ar mums!

Trīs atslēgas finanšu sirdsmieram

17. Mai 2024

Ziņas

Kurš uzņēmumā rūpējas par finanšu kontroli? Tas ir komandas darbs!… Lasīt tālāk

Ietaupi 40% laika: Kā EDS API integrācija atvieglo grāmatvežu darbu

10. Mai 2024

Ziņas

Vienkārša, droša un ērta datu apmaiņa starp uzņēmumu un Elektroniskās… Lasīt tālāk

Vai iespējams apvienot attālinātu strādāšanu ar ceļošanu?

30. Apr 2024

Ziņas

Evitas pieredzes stāsts par ceļošanu un attālināto strādāšanu… Lasīt tālāk

Kārlis Klovāns
Biznesa attīstības vadītājs

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Interesē? Izmēģini bez maksas!

Iepazīsties tuvāk ar “Standard Books” biznesa programmatūras iespējām. Atstāj savu e-pasta adresi un mēs sazināsimies personiski!

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.

Paldies!

Jūsu kontaktinformācija ir nosūtīta. Mēs ar Jums sazināsimies.

Kļūda!

Neizdevās nosūtīt datus.