Atjaunots 30. septembris 2024
Banqup integrācija
Banqup ir digitālais rīks uzņēmumiem, kuri vēlas vienkāršu tiešsaistes rīku, kas ļauj pārvaldīt maksājumus, rēķinus un administrēt tos vienuviet. Banqup ir Unifiedpost Group produkts.
Sākot ar 2020-03-27 versiju ir iespējams sūtīt un saņemt e-rēķinus izmantojot Standard Books un Standard ERP biznesa vadības sistēmas.
1. Par vispārīgu e-rēķinu funkcionalitātes iestatīšanu Standard Books/Standard ERP lasiet ŠEIT.
2. Lai sāktu darbu ir nepieciešams noslēgt līgumu par e-rēķinu izmantošanu ar integrācijas partneri Banqup platformā.
Banqup lietošanas instrukcija ir pieejama ŠEIT.
Banqup integrācijas izmantošana Standard Books / Standard ERP
1. E-pakalpojumu iestatīšana
2. Banqup piereģistrēšana
3. Izejošo rēķinu eksports no Banqup sistēmas
Pamatdarbības Banqup platformā
1. Klientu pievienošana
2. Izejošo rēķinu veidošana
E-pakalpojumu iestatīšana
Par vispārīgu e-rēķinu funkcionalitātes iestatīšanu Standard Books/Standard ERP lasiet ŠEIT.
Banqup piereģistrēšana
1. Modulī Sistēma > Iestatījumi > E-pakalpojumu iestatījumi > sadaļā Statusa parametri > laukā “E-rēķinu atslēga” jāievada operatora saņemtais autentifikācijas kods. Autentifikācijas kodu nosūta e-pakalpojuma operators pēc līguma parakstīšanas.
Pēc autentifikācijas koda ievietošanas laukā “E-rēķinu atslēga”, nospiediet pogu “Saglabāt” loga augšējā labajā stūrī. Pēc tam logs aizveras.
2. Atkārtoti atveriet moduli Sistēma > Iestatījumi > E-pakalpojumu iestatījumi > Statusa parametri un, lai aktivizētu e-rēķinu sūtīšanu, nospiediet pogu “Reģistrēt pakalpojumu”.
Tiks atvērts jauns logs, kurā būs redzami iespējamie e-pakalpojumi.
3. Atzīmējiet “Saņemt piegādātāju e-rēķinus”, Unifiedpost (jo tas ir Banqup produkta nodrošinātājs) un Saglabāt.
Pēc reģistrācijas E-pakalpojumu iestatījumu logs tiks aizvērts. Atkārtoti atverot iestatījumu E-pakalpojumu iestatījumi > Statusa parametri ir redzams reģistrācijas rezultāts. Pie atbilstošajiem pakalpojumiem ar ķeksīšiem atzīmēts “Aktīva” un parādījies teksts Reģistrācija bija veiksmīga! laukā “Sistēmas ziņojums” un laiks, kad pieprasījums notika.
Izejošo rēķinu eksports no Banqup sistēmas
Banqup sistēmā izveidoti Izejošie rēķini (Realizācijas rēķini) tiks importēti Standard ERP/ Books programmā modulī Realizācija > Reģistri > Rēķini.
šādi izskatās izejošais rēķins Banqup sistēmā
Pamatdarbības Banqup platformā
Klientu pievienošana
Jaunu klientu veidošana notiek sadaļā Klienti un Piegādātāji > Klienti > ar pogas +Pievienot palīdzību.
Lauks “Klienta vārds” palīdzēs atrast meklēto uzņēmumu un automātiski aizpildīs uzņēmuma Reģistrācijas numuru un PVN numuru, ja tāds uzņēmums ir reģistrēts.
Nosūtīšanas kanāls
Obligāts nosacījums, lai no Banqup sistēmas saņemtu realizācijas rēķinus Standard ERP / Books programma, laukā “Kanāls”atzīmēt “e-rēķins”.
Kanāls e-rēķins pievienojas tikai tad, ja Banqup pusē konkrētajam uzņēmumam ir iespējams nosūtīt e-rēķinu. Iespējamie kanāli ir:
- e-pasta adrese,
- kāda cita grāmatvedības programma, ar ko izveidota e-rēķinu apmaiņa,
- Standard Books/ERP,
- individuālais risinājums, kur saņēmējs no Banqup var saņemt e-rēķinu.
Sākotnēji pievienojot klientu Banqup datubāzē parādās tikai e-pasts un pašdruka, bet pie saglabāšanas Banqup pārbauda e-rēķinu saņemšanas kanālus.
Kā trešais e-rēķinu saņemšanas kanāls bez e-rēķina un piegāde uz Banqup var parādīties arī OpenPeppol.
Ja pēc šīs darbības Banqup turpina piedāvāt tikai e-pastu un pašdruku, tas nozīmē, ka klientam piegādāt e-rēķinu nav iespējams un to var tikai nosūtīt PDF formātā e-pastā. Iestatījumos var norādīt, lai pielikumā tiktu pievienots arī xml (ja saņēmējam ir e-rēķina saņemšanas iespēja).
Izejošo rēķinu veidošana
Jaunu izejošo rēķinu (realizācijas rēķinu) veidošana notiek sadaļā Izejošie rēķini > ar pogas Izveidot jaunu rēķinu palīdzību.
Izveidojot jaunu izejošo rēķinu, to var Saglabāt vai Saglabāt un nosūtīt.
Saglabājot un nosūtot rēķinu uzreiz, to nebūs iespējams vairs koriģēt.
Saglabājot, to varēs papildināt, labot, citas darbības un protams Nosūtīt uz Standard ERP / Books programmu.
Arī nomainīt rēķina sūtīšanas kanālu (e-pasts, e-rēķins …)
Tiklīdz izejošais rēķins ir nosūtīts, tam ir piešķirts iekšējais numurs, datnes nosaukums un to mainīt nav iespējams. Ja ir nepieciešams labot vai aizstāt šo rēķinu, manuāli jāveido jaunu izejošo rēķinu vai jāizveido kopija no esoša, uzspiežot pogu +Klons.
Izejošais rēķins uz grāmatvedības programmu var tikt nosūtīts 2 veidos:
1. Tas tiek nosūtīts vienlaikus ar rēķina nosūtīšanu klientam. Kad rēķins ir nosūtīts, tas ir atrodams gan pie reģistra Izejošie rēķini, gan reģistrā Arhīvs > Izejošais arhīvs. Kad rēķins tiks atzīmēts kā apmaksāts, tas vairs nebūs redzams izejošo rēķinu sadaļā un turpmāk būs aplūkojams tikai arhīvā.
2. Izejošo rēķinu uz grāmatvedības programmu var nosūtīt to nenosūtot klientam, tad jāizvēlas rēķina arhivēšanas poga.
Šāds rēķins no izejošajiem rēķiniem uzreiz tiks pārvirzīts uz arhīvu un importēts grāmatvedības programmā.
Uz grāmatvedības programmu tiek nosūtīti visi rēķini, kas vienā vai otrā veidā nokļūst arhīva sadaļā.
NB! Noderīgi zināt, ka vienu un to pašu rēķinu no Banqup uz grāmatvedības programmu var nosūtīt tikai vienu reizi, jo Banqup nav pieejama atkārtota eksporta opcija.
Jūs varētu interesēt arī šie raksti:
E-rēķinu sūtīšana un saņemšana
Kā var izdrukāt nosūtītu un apstiprinātu e-rēķinu?
Kā var uzzināt, vai operators ir pieņēmis nosūtītos e-rēķinus?
Datubāzē ir vairāki uzņēmumi. Vai man ir jāiestata e-rēķini katram uzņēmumam atsevišķi?